Re: Czy MODE 4 = UDMA 66?

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 19:00:01 MET

Xaltuton wrote:

> Teoria jest taka jak piszesz, zgoda.
> Ale testy praktyczne pokazaly u mnie, ze
> nie ma zadnych roznic w szybkosci.

A ja nie jestem do końca przekonany: o ile ja się znam, to tryby różnią się
sygnałami sterującymi oraz tym kto steruje przesyłem danych... To, że napęd
z UDMA jest kompatybilny z PIO4, wcale nie oznacza, że tryb UDMA jest
kompatybilny z PIO4...
Przypomnę, że twoje 16Mb/s może być zarówno w PIO-Mode_4 (transferem steruje
CPU, jak i DMA-Mode_2 (transferem steruje CHIPSET), jak i UDMA_Mode_1 (tutaj
transferem też steruje chipset, z tą różnicą, że w DMA musi być transfer
DYSK<=>RAM, a w UDMA już nie musi być z drugiej strony RAM)

Tyle przynajmniej wyczytałem z "Abit TX5 User's Manual"...

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|