Re: OEM

Autor: macio (macio_at_rudykot.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 03:45:45 MET

> A niby dlaczego? Za to zaplacil, kupujac komputer.
> Gdzie to jest powiedziane, ze nie wolno wlascicielowi
> sprzedawac swego komputera po kawalku. Program z tak
> kupionego komputera /tj. komp + programy/ jest taka
> sama czescia jak kazde inne szpejo. chyba, ze
> podpisywal specjalne cyrografy.
>
> PS. Generalnie obowiazuje zasada, ze zakupiony
> program mozna odsprzedac, sprzedajac go razem
> z nosnikiem, dokumentacja i usuwajac z komputera.

Licencja OEM to specyficzna sprawa. Bo jej (teoretycznie)
nie kupujesz. Jezeli kupujesz komputer (na przyklad) z
W98 OEM to na fakturze nie zobaczysz _zadnego_
oprogramowania. Bedzie ono wliczone w koszt komputera.
Do konca nie wiem jak jest z jego odsprzedaza, ale
podejrzewam ze nie wolno jej odsprzedawac - radze
napisac na support_at_microsoft.com :>

macio

--
/"\
\ /  CAMPANHA DA FITA ASCII - CONTRA MAIL HTML