Re: Podsłuch sieci

Autor: Janusz F. (janufry_at_polbox.com)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 11:15:35 MET

Zbynek Ltd. <sp2scf_at_priv4.onet.pl> wrote in message >

> A co za problem wprowadzic ustawe zakazujaca uzywania oprogramownia
> szyfrujacego?:-( Na wzor Francji szczycacej sie byciem krajem
> demokratycznym i w UE.

Rzeczywiście żaden problem. Tak jak w USA gdzie nie można sprzedawać za
granicę oprogramowania opartego na kluczach dłuższych niż zdaje się 40
bitów - oczywiście w formie elektronicznej (dysk, internet itp). W obliczu
takiej ustawy panowie autorzy PGP wydrukowali tekst programu, przewieźli w
kontenerze (6 mln linii kodu to chyba tyle zajmie) do Europy, zeskanowali,
zrobili OCR i zrobili wesje "international" ;-) Koniec z ustawą.
Mozna nawet uchwalić ustawę karzącą za szyfrowanie danych śmiercią tylko kto
udowodni, że w bitach tworzących obrazek rozebranej laski jest zaszyfrowany
kod odpalenia bomby atomowej w takim np Paryzu?
Technologie kryptograficzne będą uzywane niezależnie od chęci panów przy
władzy bo doszły już do takiego poziomu, że nawet rządy dysponujace
superkomputerami nie są wstanie rozszyfrować danych zaszyfrowanych w ułamku
sekundy na zwykłym Pentium 100MHz.

btw Udowodnisz w jakis sposób ze to poniżej to zaszyfrowana wiadomość?

qANQR1DBw04DsLpXdjJNmrgQEAChDUSj7jFlJilli11QPSPochRXmE0A2G1ObjoV........
........IyQOVUUmUGx9N9UgfeOJ1JFS8284uPHbecg==dU0j

Nie puszczałem całego tekstu ale chyba rozumiesz o co chodzi?
A dopóki nie rozszyfrujesz (nie poznasz klucza) to nie udowodnisz ze to jest
kryptogram.
A ja oczywiście w żywe oczy zaprzeczę ;-))
Tutaj masz chociaż jakieś podejrzenia bo ciąg znaków jest dość
charakterystyczny ale w obrazku nie masz żadnych szans !!!

--
Pozdrowienia
Janusz F.