Re: netscape 4.6 i outlook express - lamerskie

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Sun 24 Dec 2000 - 03:29:31 MET

Użytkownik "Chris" <nexus_at_iprive.com> napisał w wiadomości

> Chodzi mi o to że to już mój osobisty problem, aby wymusić na gościu wymianę
> lub cos innego.
> 2 Razy już miałem awarię systemu, ale przyznaję podkręcałem procka z celeron
> 566 na 715 MHz.
> Znajomy informatyk, który duzo się w tym grzebie, stwierdził że ustawienie
> magistrali wewnętrznej PCI lub jakoś tak, wychodziło wtedy ok. 83 MHz i
> przez to dysk "klękał".

To możliwe, o ile korzystałeś z kontrolera Promise UDMA66. On nie lubi
podkręcania, niestety. Twój informatyk miał rację zalecając przejście na
standardowe IDE. Ja np. mam magistralę ustawioną na 133 MHz (procesor PII
350/467), szyna PCI jest wówczas taktowana 33 MHz i wszystko działa poprawnie.
O ile oczywiście masz szybki RAM...

> Dodatkowo dyski (mam 2) zamieniłem miejscami na tasmie - master był na końcu
> taśmy - ja wpiąłem go "w środku", slave - wiadomo był w środku a wpiąłem go
> na końcu. To podobno był drugi powód problemów z dyskiem,
> ale w to mi się nie chce wierzyć.
> Myślę teraz co zrobić?
> Po "pierwsze primo" mam trochę roboty na kompie i nie uśmiecha mi się zmiana
> hardware.
> Po drugie gość chce za płytę na chipsecie solano intela 815 - dopłaty jakieś
> 220 zł (obecnie, przypomnę, mam od pół roku MicroStar BX Master z UDMA 66) a
> [...]

Osobiście oddałbym mu tę płytę i przeszedł na Durona.

> ale gdy mi się robota zwolni, pojawię się u gościa z kompem.
> AHA!
> Przypomniałem sobie nie działa mi scandysk i defragmentator. Oba programy
> zaczynają pracować poprawnie, ale po jakimś czasie zaczynają od nowa, jak
> gdyby się restartują, po paru próbach scandisk np. wali komunikat że:
> "program zakończył działanie bo inny program zapisywał na dysku". Wszystko
> inne mam wyłączone włącznie z wygaszaczem :-)
> I to już chyba jednak świadczy o czymś bardzo złym.

Jedynie o tym, że jednak nie wszystko wyłączyłeś. Sprawdź jakie procesy widać
na liście po Ctrl+Alt+Del, pozostaw tylko systemowe, resztę ubij. Jak chcesz
mieć pewność - naprawiaj dysk w trybie awaryjnym albo chociaż przytrzymaj
wciśnięty klawisz Shift podczas uruchamiania systemu (już po pojawieniu się
pulpitu), zapobiegniesz tym samym odczytaniu listy programów z klucza Run oraz
z Autostartu. Niestety procesy z innych kluczy (RunServices itp.) jak np.
antywirusy będą się dalej uruchamiać, a będą one na 99% powodem kłopotów ze
Scandiskiem.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki