Re: 2 UARTy na jednym IRQ - czy da sie to zrobic w DOSie

Autor: Bartek Dajewski (bartek_at_tradiss.com.pl)
Data: Fri 22 Dec 2000 - 11:34:45 MET

Cześć,

Andrzej Popowski napisał(a) w wiadomości: <3a426fb9.13406734_at_news.tpi.pl>...
>Thu, 21 Dec 2000 16:37:13 +0100, "Bartek Dajewski"
><bartek_at_tradiss.com.pl> piszesz:

[...]
>XT/AT). Jak ustawisz 2 karty na jedno przerwanie, to moze sie okazac,
>ze jedna karta ma silniejsze wyjscie i druga nie jest w stanie wymusic
>jedynki, aby zasygnalizowac przerwanie.

A jak specyfikacja TTL określa zachowanie się zwartych wyjść. Pamiętam, że
standard TTL dopuszcza zwieranie wyjść ze sobą i wyjść z ... nie jestem
pewien ... jedynką czy zerem oraz, że określa zachowanie zwartych wyjść typu
OC, ale przypomnij mi, proszę, jak to jest ze zwykłymi wyjściami (nie OC).

[...]
>Zapomniales, ze zegar jest programowalny z rozdzielczoscia rzedu 1 us.
>Kiedys obslugiwalem COMa bez FIFO na 9600. To chodzilo na komputerze
>klasy XT 12MHz, o ile dobrze pamietam.

Nie zapomniałem, ale nie sądziłem, że przestrajasz zegar. Jak się to odbija
na wydajności systemu ?

Czy z tego wszystkiego co piszesz mam wnioskować, że miałem po prostu fart i
trafiłem na taki sprzęt, na którym to mi chodziło?

---
Pozdrawiam :-)
Bartek
PS. Zajrzałem do dokumentacji i (z bólem serca) muszę odszczekać to, co
wcześniej pisałem (a tyle czasu żyłem w błogiej nieświadomości;-) Ta
dokumentacja opisuje jednoznacznie, że mogą być dwa urządzenia na jednym
IRQ, ale nic nie pisze o ich _jednoczesnej_ pracy. Prawdopodobnie kiedyś
zinterpretowałem to tak, jak chciałem zinterpretować: jeśli można dwa COM'y
podłączyć do jednej linii IRQ, to można również ich w tym samym czasie
używać. A tymczasem wychodzi na to, że to zależy od szczęścia, którego Wam
wszystkim życzę w każdej dziedzinie i w każdej ilości; tyle, żeby
wystarczyło na cały nadchodzący rok, a wcześniej na najbliższe Święta :-))))