Re: 2 UARTy na jednym IRQ - czy da sie to zrobic w DOSie

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 11:29:11 MET

Fri, 22 Dec 2000 11:34:45 +0100, "Bartek Dajewski"
<bartek_at_tradiss.com.pl> piszesz:

>A jak specyfikacja TTL określa zachowanie się zwartych wyjść. Pamiętam, że
>standard TTL dopuszcza zwieranie wyjść ze sobą i wyjść z ... nie jestem
>pewien ... jedynką czy zerem oraz, że określa zachowanie zwartych wyjść typu
>OC, ale przypomnij mi, proszę, jak to jest ze zwykłymi wyjściami (nie OC).

Nie nalezy zwierac wyjsc. Efekty zwarcia zaleza od stosowanej
technologii, niektore typy scalakow moga sie przepalic. W kazdym razie
wynik na wyjsciu jest nieokreslony.

>[...]
>
>Nie zapomniałem, ale nie sądziłem, że przestrajasz zegar. Jak się to odbija
>na wydajności systemu ?

Pewnie to zabieralo kilka procent mocy XT. Bylo tez wrazliwe na emm,
dopiero gdzies w okolicach procesora 386 mozna bylo instalowac menager
pamieci.

>Czy z tego wszystkiego co piszesz mam wnioskować, że miałem po prostu fart i
>trafiłem na taki sprzęt, na którym to mi chodziło?

Jak oba RSy pracuja z pelnym obciazeniem, to pewnie zawsze jakies
przerwanie sie znajdzie ;-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski