Re: Re[2]: x86, generacje procesorów

Autor: trashcan man (trash_at_military.milnet.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 18:04:15 MET

On 19 Dec 2000 15:23:19 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
> Wracając do I86: nie zauważyłem jeszcze informacji że
> architektura jest "low endian" czyli najpierw zapisuje

jak wiekszosc wspolczesnych procesorow.

> najmłodsze bity i że ma 4 tryby ochrony - *to* są m.in.
> elementy architektury ! Przy okazji: wie ktoś, czy Merced
> w 64 bitach ma mieć 4 tryby czy 2 ?
> IMHO poniżej 4 trybów trudno napisać dobrego OSa...
> (tak, uwaga nadaje się na *.*.*.advocacy !)

jaki wspolczesny system operacyjny poza vms'em wykorzystuje
wiecej niz dwa tryby ? wszystkei znane mi uzywaja
tylko ring 0 (kernel) i 3 (userspace).

> Wzajemnie - Gotfryd
>
> Jeszcze z cytatów tego maila:

> Eee tam. Gdzie mu do PDP -;)

rozmawiamy o procesorach ktore potrafia mnozyc ;->
btw. honeywell 6180 rulez ;-)

> Hm.. Najwięcej "kompatybilnych wynalazków" w jednym ? -;)
> Z ciekawości: zna ktoś inny procesor[1] który ma tryb segmentacji ??

akurat segmentacja moglaby byc nawet przydatna, gdyby tylko
zrobiono ja porzadnie ;-)