Re: Okulary...

Autor: Marek Pajak (marek.pajak_at_tenbit.pl)
Data: Wed 20 Dec 2000 - 14:13:09 MET

Krzysztof Pawleta napisał(a) w wiadomości:
<3A408763.6B453231_at_priv5.onet.pl>...
>Przypomniały mi się ostatnio filmy s-f, typu "Kosiarz umysłów" - podoba mi
>sie ich sprzęt...

Taki sprzęt to pewnie by kosztował tyle co Mercedes ;)
Miałem kiedyś "na oczach" taki domowy "Hełm Virtualny". Było to jeszcze w
czasach P133 i hasło "Virtualny" dopiero zaczynało robić karierę...
No więc... Grałem w nim w jakiegoś FPP... I wyglądało to po prostu DENNIE.
Ledwo dostrzegalna "trójwymiarowość". Wrażenie jakbyś patrzył przez lornetkę
na ekran o rozdzielczości 100x200 pikseli. Ruchy hełmu nie miały wpływu na
obraz przed oczami więc niezależnie gdzie się odwróciło głowę widać było
ciągle to samo.
IMHO od tego czasu na rynku "sprzętu domowego" nic się nie zmieniło. Gdyby
się zmieniło to zapewne gazety były by pełne zachwytów nad "nową
technologią". IMHO(2) Może i pecety są już w stanie generować obraz 3D
wystarczająco szybko, ale zrobienie "Hełmu Virtualnego" za _logiczną_ cenę
jest jeszcze w sferze marzeń.

Ten przydługawy post zakończę krótko - daruj sobie takie okularki.

Pozdrawiam
Marek