Re: Diody na kieszeniach

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 18:17:20 MET

Hi,

Marcin Lewandowski wrote:

> Ostatnio dokupiłem sobie drugą kieszeń na HDD (typu chyba ADAX, 33,
> taka z dwoma diodami i dziurką na kluczyk po prawej :) )
> Jedna jest podłączona jako primary master, a druga jako primary slave.
> Wszystko działa ok, tylko jedną rzeczą która mnie wkurza jest to, że jak
> działa jeden dysk to świecą się obydwie diody. Czy można to zmienić?

Nie. Dioda oznaczana HDD (tak jak diody na kieszeniach) sygnalizuje
pracę całego kontrolera HDD (a więc dowolnego z czterech napędów
podłączonych do obu kanałów kontrolera IDE), a nie dysku.

Od biedy możnaby spróbować odciąć diodę od kieszeni i podłączyć do
odpowiedniego wyprowadzenia dysku -- niektóre mają złącze do diody
sygnalizacyjnej. Ale to wymagałoby ciągnięcia kabli z kieszeni do
gniazda kieszeni i przeczy sensowi używania kieszeni w ogóle :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |