Re: Karty Tv

Autor: ALi0 (ali0_at_bigfoot.com)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 18:16:52 MET

Dnia Sun, 17 Dec 2000 10:49:17 +0100, przez Radoslaw Sokol
<rsokol_at_iname.com> napisane zostało:

>U mnie na AVerze mam do wyboru jedynie tryby nazwane Preview i Overlay,
>ten pierwszy ma nawet taką samą jakość, ale obciążenie procesora rzędu
>50%, ten drugi praktycznie bez obciążenia.

----<Cytat>----
Re: co to jest overlay?

W skrocie jest to metoda wrzucania obrazu do pamieci karty graficznej.
Rozni sie tym od trybu preview ze nie zjada pamieci RAM i nie pozera
pasma
na szynie PCI gdyz dane sa od razu przesylane na swoje miejsce, skad
zostana
wyswietlone.

Znane sa zasadniczo 2 rodzaje overlay'ingu: Primary Surface i Overlay
Surface. Pierwszy pcha obraz bezposrednio do glownego bufora karty
graficznej (czyli tam gdzie rysowane sa wszystkie okienka, itp.)
Czasami
(niektore programy maja z tym problemy) moze to powodowac zamazywanie
okienek zawartoscia obrazu. Drugie rozwiazanie, ktore nie ma tych wad
polega
na wykorzystaniu Overlay Surface na karcie graficznej. Taki overlay
surface
to jakby drugi wirtualny ekran, ktory jest nakladany na ekran glowny.
Ciekawe jest ze ten drugi ekran moze miec zupelnie inne wlasciwosci
niz ten
pierwszy. Np. pierwszy ekran jest w trybie 16-bit. RGB a overlay w
trybie
YUY2. Karta graficzna dba o to zeby sie to nie pogryzlo. Poza tym
overlaye
supportuja sprzetowe skalowanie
i wiele innych.

Przy okazji: dlaczego pod okienkiem JTV jest tyle rozowego ? A po
prostu
dlatego ze tryb nakladania overlaya jest tak okreslony, ze wszedzie
gdzie
jest rozowy, nakladany jest obraz, a tam gdzie go nie ma - widoczne
jest
primary surface. A dlaczego rozowy ? A dlatego ze to jest najrzadziej
stosowany kolor w Windozie a poza tym najbardziej "daje po oczach"
wiec nikt
nie stosuje
go jako desktopu. W kazdym razie musial to byc jakis kolor ktorego
prawie na
pewno nie bedzie na ekranie.

Hope it helps,

Jaak