Re[2]: x86, generacje procesorów

Autor: Piotr Sobolewski (adramel_at_nets.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 20:00:14 MET

Hello trashcan,

tm> On Mon, 18 Dec 2000 17:35:23 +0100, Adam wrote:
> [...]

tm> architektura procesora oznacza zestaw instrukcji, jakie ow procesor
tm> moze wykonac, oraz zagadnienia zwiazane np. z adresowaniem pamieci
tm> itp. architektura x86 to jedna z najstarszych, najbardziej chorych
tm> i skomplikowanych konstrukcyjnie. naleza do niej takie procesory,
tm> jak amd, intel, cyrix, centaur, crusoe i pare innych.

Crusoe Transmety nie należy do x86. On tylko wykonuje kod x86 poprzez
emulacje softwerową. A sam procesor ma swoje instrukcje nie mające nic
wspólnego z x86. Zresztą proce Intela i AMD też wykonują kod x86 na
bazie emulacji, tyle że hardłerowej. Jądro procesorów od PII wzwyż, i
od k7 nie ma nic wspólnego z prastarym x86.

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski adramel_at_nets.pl
BCS member #http://republika.pl/bcs# no-ppers!