Re: czy mozna reklamowac monitor?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 13:41:10 MET

Hi,

Yazz wrote:

> Nie moge sie z toba zgodzi. Partycje nie tylko _znacznie_ ulatwiaja zycie
> ale sa potrzebne ze wzgledow bezpieczenstwa. Czesto zdaza sie, ze trzeba
> reinstalowac system,

Często? W jakich przypadkach? :) Ja na przykład swojego Windows NT nie
reinstalowałem od trzech lat, a Windows 95 na komputerze brata, używane
do gier, też już chyba dwa lata stoi zainstalowane i świetnie działa :)

> i gdzie w takim przypadku zrobisz backup ?

Jak to są ważne dane, to na nagrywarce :))

Ale powiedz mi, o jakim komputerze mówisz? Bo na domowym nie ma żadnych
wielkich danych, są tylko gry i troszkę dokumentów, które można na trzy
dyskietki nagrać, lub na jednego ZIPa ewentualnie jak jest ich więcej :)
(ZIP z dołączoną jedną dyskietką 100 MB jest teraz mocno tani).

> Kolejnym argumentem jest porzadek, na jednej partycji masz np. system i
> programy, a na drugiej gry i reszta.

I może braknąć miejsca na obu... Albo braknie Ci 50 MB na rozrost katalogu
WINDOWS na C:, albo 100 MB na którejś z pozostałych partycji, bo przeszaco-
wałeś zapotrzebowanie na miejsce na C:...

> Ja osobiscie nie wyobrazam sobie dysku bez partycji, mam 36 GB i 8 partycji,
> pierwsza to 1GB na WinME, druga jest na programy (5GB), trzecia na Win2000
> (2GB), czwarta na gry (5GB), itd. Teraz cokolwiek sie zdazy, jestem na 99%
> zabezpieczony. Nie wspominajac o tym jak latwo robi sie reinstalacje
> systemow.

Nie jesteś na 100% zabezpieczony, bo jak szlag trafi tablicę partycji w
czasie reinstalacji (zdarza się), to też tracisz wszystko :)))

Zresztą masz duży dysk -- 13 GB... Dzielenie dysku 10 GB w domowym
komputerze na partycje już ma nieco mniejszy sens, a przy mniejszych
pojemnościach traci go zupełnie.

Ja u siebie też mam podział na partycje: C: to system (WinNT) na NTFS (600 MB),
D: to programy i dane na NTFS (5.2 GB), S: to swap na FAT (200 MB). Ale to jest
stacja robocza, a nie domowy komputer :) W domowym komputerze liczy się najbardziej
ilość dostępnego do wykorzystania miejsca i nie można sobie specjalnie
pozwalać na wprowadzanie jakichś ograniczeń. Do tego normalnie używa się
tylko jednego systemu operacyjnego, pod którym robi się wszystko.

Oczywiście masz rację, ale tylko w jednym przypadku -- komputera używanego
bardziej do pracy niż do gier, ale do gier też. Ja osobiście mocno polecam
unikać takich sytuacji -- drugi komputer do pracy (nie musi być tak mocno
wyposażony) jest tańszy niż utrata danych na tym jednym, a na jednym
komputerze danych się nigdy skutecznie nie zabezpieczy...

Dlatego dalej upieram się, że jeśli komputer nie jest wykorzystywany do
wielu zastosowań na raz, to jedna partycja w zupełności wystarczy. A jeśli
jest -- to polecam przemyśleć sposób wykorzystania komputera :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |