Re: Odp: Czy dostanę gdzieś w Wawie klawiaturę bez Win-klawiszy ?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 13:58:56 MET

On Mon, 18 Dec 2000, PiKo wrote:

>+ Użytkownik "satriani" [...]
>+ > no chyba, ze sie myle
[...]
>+ Nie mylisz się - nikt już nie produkuje klawiatur bez WIN-Key

 ???
 Skąd ta pewność ? -:O
 Zakład ? O ile ? -;)

>+ bo nie dostał by logo "Ready for Windows".

 A oświeć mnie, poproszę, po co użytkownikowi Digital Unixa,
Alpha Linuxa albo VMSa WIN-Keye (których konsola - pełniąca
w Alphach m.in. funkcje BIOSu - nie obsługuje) ?
 Żeby mieć kłopoty ?
 Żeby mieć logo, do niczego w tym przypadku nieprzydatne ?

 Klawiatura to nie harddysk i opłaci się produkcja na *znacznie*
mniejszą skalę. Takoż na Windowsach świat się nie kończy... -:>
 Informuję uprzejmie że np. ciągle produkowane są klawiatury
"typu VT-100" (inny rokład - i innych - klawiszy funkcyjnych,
do VMSa lepsza niż "uniwersalna" - czyli "bez WinKey" !).
 Takoż produkowane są klawiatury "polskie" -:|

 Należałoby Łukaszowi zasugerować sprawdzenie w jakiejś firmie
która używa klawiatur PS/2 w swoich nie-PC komputerach;
np. taki COMPAQ IMHO byłby dobry - *POD WARUNKIEM* że
rozmowę zacznie się od "chciałbym kupić klawiaturę do
Alphy, do unixa, nie VMSową" - bo inaczej sprzedawca pewnie
nie zajarzy o co chodzi :>

 Można najpierw wziąć specyfikację jakiejś tańszej Alphy
(duże serwery są składane domyślnie *bez* grafiki, tylko
 z terminalami albo stacją zarządzającą na PC !) i popatrzeć:
http://www5.compaq.com/products/quickspecs/10445_na/10445_na.HTML
w punkcie "Step 14 - keyboards" jaki to symbol; zawsze należy
*najpierw* obejrzeć u dealera (sprawdzając numerek !) czy o to
chodziło ! Bo masz "Eglish" - ale także "International" oraz
"Polish" do wyboru -:O
 Pewnie COMPAQ ci luzem nie sprzeda: od takich drobiazgów są
firmy partnerskie, ale to nie problem.

 Pozdrowienia - Gotfryd
BTW: zastrzegam że *nie było mowy* o cenach, proszę się
 nie czepiać w razie czego -;) i najpierw sprawdzić
BTW': nie sugeruję kupna w Zabrzu -:), bo transport 1 szt.
 z W-wy i z powrotem za drogo by wyszadł -:> Łukaszu,
 nie chcesz jeszcze jakieś części od Alphy ? -;)

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.