Re: sieć domowa

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Sun 17 Dec 2000 - 03:07:07 MET

pla wrote:

> Czy ten kabel ktory byl kupiony jest na pewno do laczenia komputer <->
> komputer, a moze hub <-> komputer? Mozna to sprawdzic porownujac wtyczki i
> kolory kabelkow - jezeli obie wtyczki maja taka sama kolejnosc kabelkow, to
> masz zly kabel (tzn trzeba odciac jedna wtyczke i zamontowac nowa z inna
> kolejnoscia kabelkow). Jezeli sie myle, to niech ktos mnie poprawi.

Nie mylisz się: do połączenia komputer-komputer kabel MUSI być skrosowany:
a) 10MBit:
http://www.hardwarebook.net/ca_Ethernet10BaseTCrossover.html
http://www.blackdown.org/~hwb/ca_Ethernet10BaseTCrossover.html
b) 100Mbit:
http://www.hardwarebook.net/ca_Ethernet100BaseT4Crossover.html
http://www.blackdown.org/~hwb/ca_Ethernet100BaseT4Crossover.html

P.S.Na początek radzę zainstalować do testów NetBEUI - kiepski protokół,
ale do testów idealny, bo nie trzeba w nim nic ustawiać ;-)

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|