Re: Athlon 800 czy pIII 800

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 16 Dec 2000 - 17:14:20 MET

Piszac do pl.comp.pecet niejaki(a) gruesome [Artur Siekielski] byl tak
zapity, ze napisal cos takiego....

[nie mam oryginalnego postu, wiec sie posluze odpowiedzia ;) ]

: >tu więc grono użytkowników linuxa zawęża się tragicznie. A jesli ktos używa
: >w domu linuxa do np. pisania tekstów, grania i jednoczesnie korzystania z
: >multimediów (np. tworzenie muzyki midi) to jest chyba masochista.
                                                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dzien dobry... masochista jestem :P
A to sobie slucham mp3, a to film oglaam, a to sobie uzywam GIMPa, a to
znow przestawiam Enlightenment, przerabiam theme, bo mi nie pasuje, albo
ustawiam Enlightenmenta, ze wyglada _graficznie_ - porownujac to co jest
trybem _graficznym_ wind - ROTFLa zaliczam - E. mozna nazwac trybem
graficznym... winda bardziej przypomina jakie skamienialosci sprzed wieq
;)

no i nei wspominajac, ze E. ustrojony jak cholerna choinka dziala
szybciej od zdegradowanej windy (zadnej tapety, all standard) na tym
samym sprzecie.

To mozna nazwac masochizmem :)))) Spoko... :) Gdyby nie ten zasrany
winmodem, to dawno bym zrezygnowal, dla szybkosci, stabilnosci, wygladu,
i ladnego fontu w konsoli ;o)

: Przede wszystkim musisz zmienic nastawienie. Czemu pod Linuksem mialoby by byc
: tak, jak jest pod winda? Tu jest inaczej. Np. LaTeX do pisania tekstow. IMO
: WOrd jest przy nim smieszna zabawka.

Gdyby mialo byc tj. pod winda, to wielu ludzi by z niego nie korzystalo
;)

: >A MS wydał niedawno engine SQL o nazwie MSDE które jest okrojoną wersją
: >potężnego serwera MS SQL 2000.
: >Co więcej, ten silnik jest darmowy !
:
: CO ty nie powiesz??!! Microsoft wypuscil demo-wersje POTĘŻNEGO MSSQL ZA
: DARMO!!!

Tak... a Linus Torvalds za darmo wypuscil pelna wersje kernela.... za
DARMO :) Nie zadne tam demo, tylko full-dzialajacy kernel :)

: >> Osoba kompletnie nie znajaca peceta (która miała np. do czynienia
: >> z macintoshem) siadajac przy windows zachowuje się podobnie
: >> do (przepraszam za określenie) windziarza siadajacego przy linuksie.
: >
: >i tu jest własnie błędne myslenie. Co wy, chcecie żeby każdy użytkownik
: >peceta był maniakiem i superfachowcem ?

Tak... byloby dla wszystkich znacznie lepiej - np. by nie otwierali
wiruowych przesylek *.exe *.vbs i bylby spokoj :) Do tego, gdyby sie
zrypalo cokolwiek lekko, to potrafiliby naprawic :)

: >Chwała billowi za to że tak własnie nie jest, inaczej komputery domowe
: >byłyby tylko dla "wybrańców" siedzacych przy nich 24 godzin na dobę.

Nie dokladnie. Do niedawna korzystalem tylko z windowsa... i przy
przesiadce.... bylo okropnie. A po 2 miesiacach _UCZENIA_ sie potrafie
bezproblemowo korzystac z systemu, ktory daje mi duza swobode dzialania
(~200 procesow mam na raz), nie czepia sie byle gowna wywlajadc BSOD.

: >Zreszta symptom wyższosci linuserów widać w ich aplikacjach - toporne w
: >obsłudze, nieintuicyjne i wymagajace od użytkownika IQ > 200.
:
: Nie. WYmagajace od usera _myslenia_ (wiem ze uzywajac Microsoft Windows moze
: sie wydac dziwne ze uzywajac komputera trzeba pomyslec...)i zmiany
: nastawienia. Linux to nie jest lepszy Windows!

Linux to w ogole inne zalozenie. Majac przeswiadcznie, ze przechodzi do
windy, ktora sien ie wiecha - czlowiek sie srodze zawiedzie (tj. ja).

Ale kiedy zacznie sie glowkowac... ba! kupilem sobie ksiazke, ktora wiele
wyjasnila rzeczy... - ten system sie robi nagle naprawde swietny. Nie
doskonaly - ale dobry.

: >> >W linuchu bez manuala nie rozbieriosz i to jest głupota.
: >> >Windows jest intuicyjny i to jest to !
: >>
: >> DGCC, nie zauważam, żeby Windows był bardziej intuicyjny od
: >> linuxa. Ja naprawdę lubię znać system, a Microsoft skutecznie
: >> uniemożliwia poznanie Windows zarówno zamknięta architektura
: >> systemu, jak i ograniczeniami prawnymi.
: >
: >wybacz, ale jesli dla Ciebie nie jest normalne że produkt komercyjny jest
: >chroniony prawnie, to o czym mówimy ?
: >Czy chciałbys żeby ktos wchodził do Twojego domu i mierzył sobie wysokosć
: >scian czy grubosć rur w celu np. zrobienia ankiety ? :-)

Nie tak powinienes to ustawic - czy jesli kupujesz... nie wiem... klozet
[ ;) ], to czy nie chcialbys sprawdzic, czy nie ma jakichs kamer? Bo wnda
to jest wlasnie cos takiego - nie wiesz czy jest ta kamera, czy nie :) A
w linuxie mozesz sprawdzic - trza znac tylko C i przegladac zrodla :)

: >A że bill uniemożliwia poznanie windows to NIEPRAWDA !
: >Sad dostępne WSZYSTKIE pakiety SDK do wszystkich technologii (directx, odbc,
: >ado, sql, etc...) za DARMO, co więcej - na stronie MS'a można sobie nawet
: >zamówić płytki po kosztach wysyłki !

A to wiesz chociaz jakie sa zrodla kernela windy:? bo ja z checia bym
sprawdzil, czy nie ma furtek. Albo jak odlaczyc niepotrzebne dll'e.

: >> W windows proste problemy rozwiazuje się prosto, trudne sa
: >> niewykonalne.
: >
: >miałem wiele trudnych problemów i wszystkie z nich dało się rozwiazać
: >kilkoma kliknięciami myszy...
:
: Podaj choc jeden ten _trudny_ problem.

Oto taki - mam pliki na ext2fs. Z windy naweet poprzez ex2explore - nie
moge sie do nich dostac. A za to z linucha moge sie spokojnie dostac do
FATa i bezproblemowo skopiowac/wymazac. Czemu nie mozna tego zrobic spod
windy? Czemu winda potrafi korzystac tylko z FAT/NTFS?

: Hmm ostatnio mialem taka zachcianke ze chcialem wydobyc binaria z kilku grup
: dyskusyjnych (ok. 2000 postow) i nadac im nazwy 0001, 0002 itd. Jak zrobilbys
: to pod MS Windows?

Jak masz AcdSee - spoko :) Ja tak raz przeroilem na raz 4000 plikow ;)
Toze binaria z grup :)

: >Każdy lubi to co chce, ja uważam że komputery powinny być przyjazne, a unix
: >nigdy taki nie był i nie będzie - zreszta nadaje się do tylko do pewnych
: >specjalnych zastosowań, a życie jest zbyt krótkie żeby je całe tracić na
: >naukę kopiowania dyskietki w MC :-)

Nie pij, nie pal, czesto uprawiaj sex (wspomaga krazenie), gimnastykuj
sie, jedz zdrowo - bedziesz mial duzo czasu. A wynalezienie sposobu na
smierc to zapewne kwestia czasu :P

Ucz sie, ucz - to pozwala szarym komorkom sie duplikowac, miast ginac
(chyba, ze od windy Ci wyginely :PPP )

: Ech, znowu objaw tego, ze uwazasz, ze pod Linuksem ma byc tak jak pod
: Windowsem...

Brrr... okropna mysl... gdyby E. wygladal jak Winda to bym sie powiesil
;o> Albo gdybym nie mial dostepu do konsoli :)

--
,Witold "ManiacK" Wilk___<maniack_at_tychy.com>______#tychy____________,
|> To nie kobieta. Ma stac i dzialac. Kropka. ((O_LINUXIE))_________|