Re: UDMA, kabelki i płyta

Autor: Rafał Kumorek (kumorek_at_sawan.com.pl)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 17:45:13 MET

Jaaaco wrote:

> Mam pytanko do speców:
>
> Zostałem szczęśliwym posiadaczem HD Fujitsu 20 GB ( chyba MPF3204AH
> [7400,UDMA 4, etc] )
>
> 1. Czy do pracy z predkością 66mb/s (średnią) jest potrzebny jakiś spec.
> kabelek.

Po pierwsze to nie jest średnia predkośc, ale teoretycznie maksymalna
pomiędzy interfejsem dysku a pamiecia.
A dysk wydoli nie wiecej niż ok 30 MB/s !
> 2. Jeśli w 'tebelce' po starcie wyświetla mi, że jest dysk "UDMA 4" to
> pracuje z tą prędkością.
>
> (płytka to jakiś VX Pro (w biosie jest LBA, UDMA (ale ani słowa o udma 4))
Przy tym chipsecie możesz mieć co najwyżej UDMA 33, co przy jednym takim
dysku na tasmie (nawet tej zwyklej) Ci wystarczy !

> Pozdrowienia dla wszystkich
> Kuba

Rafał Kumorek

P.S. Nie rozumiem ludzi, którzy pierwsze kupują sprzęt, a póżniej się
okazuje, że zupełnie nie wiedzą co kupili i czy są w stanie skorzystać w
pełni z posiadanego sprzętu !