Re: Mam 1800zl na plyte,procesor i grafike

Autor: Remigiusz Franek (remigiusz.franek_at_hogart.com.pl)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 15:02:20 MET

Mr.Jack <mrjack_at_neurovirgin.com> wrote in message
> Użytkownik "Remigiusz Franek" <remigiusz.franek_at_hogart.com.pl> napisał w
> wiadomości news:91a7ph$du6
>
> Nie :)

No to nie masz czego zalowac bo bys sie tylko zalamal. BTW, na jakim
monitorze uzywasz Winfasta?

> na
>
> Wydaje mi sie, ze to kwestia gustu...

Troche z pewnoscia tak, ale nie jest to tylko moja opinia.

> Co do jakosci obrazu, to tutaj chyba w glownej mierze decyduje Ramdac, a
> przy Mxach wszedzie jest zdaje sie taki sam, podobnie z chipem. Mxy roznia
> sie tylko pamieciami i opcjami dodatkowymi IMHO (moge sie mylic).
> Poza tym uwazam, ze zarowno Creative i Leadtek sa firmami uznanymi w
swiecie
> hardware i nazywanie ich "firmowkami" chyba nie bardzo jest obiektywne :)

Masz tylko czesciowo racje. O jakosci obrazu decyduja

RAMDAC - a ten u NVidii jest porzadny
FILTRY - i tu niestety bywa gorzej ... . I tym miejscu zaczynaja sie roznice
pomiedzy Firmowkami (Asus, Elsa) a "Firmowkami" (Creative, Leadtek) a tanim
ochlapem (Pixelview, Daytona)

W zasadzie po drobnych przerobkach nawet z cienkiej karty wyciagniesz bardzo
dobrej jakosci obraz (ala Matrox), ale to juz wymaga troche pracy. To ze
Creative i Leadtek sa duzymi i cenionymi to nie znaczy ze obraz jest super
(niestety :-(((

Do najlepszych kart (jak i producentow) ogolnie zaliczam: Matrox, Ati, 3dfx
(to nie zart, Voodoo, nawet slaba Velecity 100 maja swietna jakosc obrazu),
Elsa, Asus, Diamond (juz chyba nie produkuja).

> Nie wiem jak Asus, moj Leadtek kreci sie spokojnie na 200/210
(pamiec/rdzen)
> i przyrost wydajnosci to jakies 20 %. Zgadzam sie jednak, ze jakosc obrazu
> najlepsza jest na matroxach i radeonach.

Kumpel nie jest zwolennikiem krecenia ale biorac pod uwage benchmarki to
kreci sie nie gorzej od Leadteka. BTW Leadtek ktorego mialem krecil sie na
210/220, ale naprawde nie zaluje ze go zmienilem. Po prostu przy tej klasy
monitorze zal trzymac taka karte w komputerze.

Pozdro
Remi.