Re: POMOCY!!!_Czy karta grafiki moze uszkodzic monitorek.

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 02:16:38 MET

"Dariusz K. Ladziak" wrote:

> To se ne da pane Havranek... karta dysponuje napieciem 12V. Nic
> wiekszego na nia nie wchodzi. I monitor takie napiecie powinien
> wytrzymac - zglupieje, odchylanie zatrzyma ale sie raczej nie spali.

Ciekawe: Właśnie przeglądam OSD monitora, a tam mam wybór amplitudy sygnału:
0.7V (to mam wybrane) lub 1.0V (wtedy obraz jest bardzo przyciemniony)... I
gdzie tu 12V???
(Będę lamer i nie zajrzę do dokumentacji złącza VGA...)

> Wspolczesne monitory maja cyfrowe odchylanie, mierza jego
> czestotliwosc i porownuja z maksymalnymi wartosciami wpisanymi na
> stale do ich pamieci - i proba wymuszenia nadmiernej czestotliwosci
> odchylania skonczy sie przewaznie delikatna sugestia ze strony
> monitora zeby sie uzytkownik dal wypchac...

Przecież było napisane: "Oprocz kombinacji z czestotliwoscia odswiezania",
czyli nie chodzi mu o spalenie "częstotliwościami", zresztą tu się zgodzę,
monitor (nawet stary 480x640) jak mu się poda tak z 160MHz zapiszczy,
zamruga, ale się nie spali (właśne sprawdziłem...)

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|