Re: Komp się wiesza przy wejściu z WIN do DOSa

Autor: dr Thomas Q (elite_at_positive.net.pl)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 13:55:33 MET

Użytkownik "Arjano" <arjano_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam !
>
> Mam komputer Optimus Prestige'98 (Pentium II, 64 MB, 4 GB HDD ...)
> Zainstalowałem mu WIN'98 i zaczęły się kłopoty. Jak sprawdziłem nie da się
> poprawnie wykonać opcji "Zamknij - uruchom ponownie w trybie MSDOS", bo
> komputer też się wiesza. Dodatkowo nie da się
> normalnie zamknąć windowsów, bo zostaje na ekranie winietka "trwa
zamykanie
> systemu win 98" i komputer już wisi. Pozostaje reset i od razu wyłącznik
> sieciowy. Jak już windowsy się odpalą to wszystkie programy (windowsowe)
> pracują poprawnie.
> [...]

1. Zainstalowana karta sieciowa ktora ma niepoprawna komunikacje wewnetrzna
albo nie dziala internet i wtedy tez nie wyjdziesz z windowsa za cholere.
2. Sprobuj ustawic w biosie numlock na off i power management tez na off lub
odwrotnie ale wiem ze czesto grzebanie tam ma jakies efekty.
3. usun obsluge zaawansowanego zarzadzania energia z windowsa (czasami
pomaga ale nie zawsze)
4. Jest zainstalowany jakis sterownik lub inny program w pamieci ktory
blokuje wylaczanie windowsa na przyklad monitor od skanera lub drukarki.
5. Jak juz bedziesz mial wszystkiego dosyc to przejdz na windows2000 NT bo
ten prawie wszedzie sie zamyka bez problemu.