Re: Athlon 800 czy pIII 800

Autor: Jenot (jenot_at_mi5.org.uk)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 07:53:25 MET

PePe <piotr_at_alpha.net.pl> wklepał:
>a ja mam _odpowiednio_ skonfigurowanego windowsa 95 i tez mi sie nie
>wiesza, a uzywam duzio programow. wiesz... imho to jest tak: pod linucha
>programy sa bardziej dopracowane,
>pod win'a jest o wiele wiecej kompilatorow,

A to ciekawa teza... nie widziałeś chyba ile jest developerskich
narzędzi i języków programowania pod linuxa. Zapewniam Cię, że
nie mniej niż pod Windows. Tyle, że w linuxie programy mają
zdecydowanie mniejszą swobodę niż pod Windows, zarówno w dostępie
do pamięci, dysku, jak i innych urządzeń zewnętrznych.

>click'and'play'ow itp, wiec wychodzi duzo shitu. wiele
>osob instaluje i odinstalowywuje programy 'na probe', dll'e sie pieprza
>sys niestabilny.

A dlaczego dll'e się pieprzą? Ja rozumiem, że ktoś może napisać zły
program, ale *nie może* on wywalić całego systemu.

>ale to wynika nie z bledow samego os'a, a z bledow
>programistow.

A to że OS na to pozwala, to też jest wina programistów?

>a mit o ktorym pisalem to jest zdanie typu 'linuxa sie nie
>da zawiesic'... sie da... gwarantuje.

Ja nie twierdzę, że się nie da, ale jest to zdecydowanie trudniejsze
niż Windows. Przyjedź do mnie i z poziomu usera (system poprawnie
skonfigurowany - quota na dysk, quota na CPU, na ilość procesów itp.)
i spróbuj go zawiesić. Nie jestem pewien, że Ci się to nie uda,
ale na pewno namęczysz się znacznie bardziej niż pod Windows.

Zerknij zresztą na pl.comp.os.advocacy, gdzie niedawno ktoś pisał, że
włożył dyskietkę zapisaną pod innym systemem (IIRC NetBSD) do NT i
zobaczył BSOD.

Pozdrawiam,

--
Tomasz (Jenot) Stafiński mailto:jenot_at_mi5.org.uk
////// Linux User #47986    ICQ: 74662842 \\\\\\