Re: problem z linuxem

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 01:23:52 MET

On Tue, 12 Dec 2000 22:10:22 +0100, "Jaaaco"
<jaaaco_at_silvershark.com.pl> wrote:

>Sorry, że trochę OT:
>

>Jak już pisałem wcześniej jestem "szczęśliwym posiadaczem" HD'ka Fujitsy
>20GB, 7400, UDMA 4, itp - mam problem z Linuxem - konkretnie z instalacją.
>
>Zawsze instalowałem Linux'a w ten sposób, że zostawiałem trochę Free Space
>na dysku - i tam tworzyłem partycję Linux Native i Swap,
>
>Teraz, kiedy prubuję tak zrobić pojawia się dziwny komunikat (disk druida)
>"Partition to big" - co ciekawe taki sam error jest kiedy ustawie partycję
>na 1MB!!!
>
>Nie wiem o co chodzi - słuszałem, że coś jest nie tak z linuxem i dyskami
> [...]

1. NTG
2. Wy... Disk Druida bo to badziewie - wez fdiska albo najwyzej
cfdiska.
3. Byc moze faktycznie jest problem - stare LILO nie korzystalo z
nowych funkci BIOS potrafiacych czytac powyzej 1024 cylindra, nawet
nowe LILO niew skorzysta z nowych funkcji jak bios stary...
Ostrzezenie troche na wyrost - fdisk co najwyzej delikatnie przypomni
ze moze to byc zrodlem problemow. Jak masz dostatecznie nowe LILO
(numerow nie pomne) i nowy bios to pewnie pojdze bez problemu, jak cos
jest zbyt stare - obraz plikow zawartych w /boot musi lezec ponizej
1024 cylindra zeby stara funkcja biosu byla w stanie to wczytac - po
wczytaniu i odpaleniu kernela granica 1024 cylindra przestaje miec
jakiekolwiek znaczenie. Szczegoly w LargeDisk-HOWTO.

--
Darek