Re: "Stara" plyta a DUUUZY dysk

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 10:01:03 MET

On Mon, 11 Dec 2000, Feromon wrote:

>+ Mis Jogi napisał(a) [...]
>+ >Mam taki problem. Mam plyte pentiumowa (SOYO na HX-ie), ktora ma w
>+ >BIOSie LBA i LARGE. Czy obsluzy mi ona wspolczesnie duze dyski, [...]
>+
>+ Do dysków Seagate dolaczany jest DiskWizard (Ontrack Disc Manager)
>+ który pozwala
>+ obslugiwac duze dyski na starych plytach glównych. Nawet na 486 bez
>+ PCI na starym kontrolerze - jednokanalowym IDE.

 Osobiście odradzam - tylko z tego powodu, że ONTRACK tworzy
własną partycję w której "ukrywa" partycję DOSową. Niby żaden
problem - do momentu, aż coś się "wysypie"
 Już dziś pisałem - 1. partcja do 2 GB, na niej nagrać Windows,
resztę popartycjonować wedle uznania.

>+ Natomiast z dyskami powyzej 30GB moze byc problem.

 Znaczy: ontrack ma problem ?

 Przy partycjonowaniu 2GB+reszta nie oczekiwałbym żadnych
problemów -:), choć prawda: największy dysk który wtykałem
do '486 (kontroler właśnie "jednotaśmowy") to był DTLA 30,6GB,
większych nie było okazji sprawdzić -:)
 Mnijesze dyski (~6GB) wtykałem jeszcze do '386 z 512 MB
limitem BIOSu (z dobrym skutkiem -:)!).

>+ Pozdrawiam

 Wzajemnie - Gotfryd

--