Re: KONTROLER via CD-ROM czy to możliwe?

Autor: J.F. (jfox_at_priv6.onet.pl)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 01:50:33 MET

On Sun, 10 Dec 2000 20:33:22 -0000, marsaj wrote:
>Jak myślicie - bo ja nie znam się na elektronice -
>czy jest możliwość aby kontroler np. płyty głównej, uszkadzał coś w
>czytniku CD?

W ogole to jest - coraz inteligentniejsze te czytniki, wystarczy
chocby ze plyta przypadkowo doprowadzila go do sekwencji wpisywania
nowej zawartosci flasha ..

> Mianowicie kupiłem czytnik CD-ROM-ów i po kilku tygodniach ni stąd ni
> zowąd zniknął mi on z pola widzenia eksplorera. BIOS go widzi ale
>winda nie może go ruszyć pokazując że napęd nie jest dostępny.

O klopoty pod windowsem w pierwszej kolejnosci nalezy podejrzewac G95
i/lub G98 :-)

>i wymienił go na inny egzemplarz. Uszczęśliwiony przebiegłem
>do domu aby czym prędzej odpalić maszynę, wrzuciłem krążek, zaczął
>wczytywać jakiś plik i po paru chwilach odmówił posłuszeństwa, zaczął
>bzyczeć jak by głowica nie mogła znaleźć ścieżki.

i zachowuje sie tak powtarzalnie ? Masz po prostu kiepska plyte CD ..
Sa tez plyty co potrawia zawiesic naped ..

>Pomyślałem że może
>kontroler coś szwankuje ale jak to możliwe skoro dyski twarde chodzą spoko.
>Jak myślicie czy to może być kontroler?

Moze byc to kontroler, znow ze wskazaniem na windows. Te wszystkie
mody dostepu, DMA - jak winda cos poprzestawia albo sobie poustawia -
nie dojdziesz.

zainstaluj drivery DOS, wejdz do setupu, zainstaluj wartosci domyslne
- wtedy sprawdz czy dziala ..

J.