Re: Podstawa do reklamacji dysku twardego

Autor: El presidente (postmajster_at_interia.pl)
Data: Sat 09 Dec 2000 - 21:33:36 MET

On Sat, 9 Dec 2000 15:50:04 +0100, "Wagus" <wagus_at_ae.katowice.pl>
wrote:

>1. Jak Windows 98 oznaczył bad-sectory na tyle trwale, że nawet po fdisku
>format nadal je widział?

Diabli wiedzą.

>2. Z jakiego powodu koledze powyżej i mnie, dysk "uszkadzał" się w
>identyczny sposób - poprzez niszczenie klastra, który należy do system.dat?
>Zdarzyło Wam się to?

To raczej przypadek, że uszkodziło system.dat, 20% reklamacji na bady
to są właśnie takie sytuacje. Prawdopodobnie w miejsce sektora
wpisywane są jakieś śmieci i system traktuje taki sektor jako zły
(taki efekt występuje np. po zaniku zasilania w trakcie operacji
dyskowych).