Problemy z komputerem ( ze nowy nie znaczy ze bedzie chodzil !!!!!!!!!)

Autor: Maxii (mariusz_at_salwator.ip.pl)
Data: Sat 09 Dec 2000 - 00:48:45 MET

Witam
Ostatnio znaczy jakies 2 miesiace temu zmodernizowalem sprzet w moim
komputerze.
Mam nowa plyte ABIT KT-7 RAID, AMD Thunderbird 800, Pamiec 256 133Mhz RAM w
jednej kosci, GeForce 2 GTS Leadtek'a,
Stare komponenty w moim komputerze to SBlive dysk twardy 30GB i nagrywarka
PLEXTOR 12/10/32A oraz CD-ROM 50x ASUS oraz stara karta sieciowa Genius
10Mbit.

Problem pojawil sie juz na samym poczatku chodzilo o zwisy w moim komputerze
nie popracowalem jeszcze dobrze a tu juz zwis okazalo sie ze procek grzal
sie, wiec wymienilem chlodzenie na Cooler TITAN MAJESTIC ( podobny do Golden
Orba) problem zniknal z chlodzeniem teraz mam jakies 43 stopnie. Sprawa jest
powazna poniewaz myslalem ze juz sie uporalem z problemem a problem nie
zniknal jak mi sie wydawalo poniewaz co jakis czas mam zwis w komputerze jak
uruchomie gre lub jakis program. Okazalo sie ze znow jakies problemy a to ze
zmiana rozdzielczosci ( na pasku zadan nie moge zminic rozdzielczosc na
wieksza ani na mniejsza ) tak samo gry sie nie urachamiaja, wiec znow
wk.....ony zaczalem szukac gdzie tu lezy problem do "diabla" wiec po
przygladnieciu sie literaturze oraz wypowiedzi innych ludzi okazalo sie ze
chip VIA ma problemy z AGP 4x wiec trzeba zalatac ten problem w biosie
zmieniajac AGP driving Control z AUTO na enabled i szukac szczesliwego
numeru w systemie hex ( np. DBh ). Oczywiscie pisza jakie opcje sa dobre
wiec wykonalem te rzeczy. I znalazlem dobra opcje dla siebie czyli DBh w
innych przypadkach jest dobre ustawienie BAh lub B9h, ale to nie istotne
poniewaz jak juz to ustawilem to karta rzeczywiscie nie sprawia klopotow i
zmienia sie w niej bez klopotu rozdzielczosci a takze gry sie uruchamiaja.
Oczywiscie bawienie sie z AGP Dirving Control jest wymagane jesli chcemy
miec stabilny system przy pracy AGP 4x jesli jednak pracujemy z AGP 1x lub
2x nie powinnismy sie tym zawrac glowy sobie poniewaz mozemy dac ustawienia
na AUTO.
Myslicie ze to koniec moich problemow z komputerem to sie mylicie okazuje
sie ze po uporaniu sie z karta i przedtem z procesorem i jego grzaniem jest
jeszcze cos co mnie nie pokoi. Oczywiscie ja bylem pewny ze wszystko
chodzilo wiec jak uruchomilem system i gram na kopie lub cos robie na
sytemie okazuje sie ze mam zwis ?
I nie wiem co sie dzieje ani temperatura nie jest wysoka ani kolizje jakies
ze sterownikami poniewaz mam najnowsze wersje i stabilne w dodatku. Wiec w
czym problem ?
Zaczolem sprawdzac od pamieci poniewaz ona jest 256 RAM 133Mhz z ECC wiec
sprawdzalem na swoim komputerze w czystym dosie pamiec w programie Gold
Memory okazalo sie ze mam bledy na poczatku w kilku adresach pamieci ( i w
poszczegolnych komurkach ) a puzniej jak nastepnym razem sprawdzalem to
mialem w innym adresie pamieci blad wyskakiwany, pomyslalem ze musze to
sprawdzic tez pod winda czy takie rzeczy sie dzieja okazalo sie ze jak
sprawdzalem prostym programikiem pamiec RAM to okazalo ze tez pokazuje co
jakas wartosc blad w pamieci. WIEC JA SIE PYTAM CO JEST GRANE ? Od razu
poszedlem do punktu gdzie kupilem ram a tam oni po sprawdzeniu pamieci
okazalo sie ze nie maja tego problemu z pamiecia mowia ze nic nie pokazywala
ta pamiec u nich. Powiedzieli ze znaczenie ma ustawienie w biosie, wiec
zmeczony ta tulaczka wrocilem do domu dla spokoju wylaczylem wszystko w
biosie i tak mialem bledy w testach wiec nie wiem co robic.

a) Czy moze byc wina plyty ?
b) Pamieci ?
c) Czy moze jest inny problem ?

Kto zna opowiedzi ? czy moze telefon do przyjaciela ( lecz niestety on tez
tego nie wie :((

To jest nauczka dla mnie na przyszlosc nie kupuj sprzetu komputerowego
lepiej idz sobie na spacer a pieniadze przepij czy moze mnie ktos poratowac
z problemem tym ?

Acha jeszcze na koniec jeszcze male jedno co mi sie nasuwa gosciu jeden co
pytalem w sklepie powiedzial mi ze Abit z chipem VIA KT 133 nie wykorzystuje
pamieci z ECC wiec moze w tym wina lezy?, poniewaz jak dalem pamiec gosciowi
z serwisu to powiedzial ze przetestowal i nic nie bylo a dalem do siebie i
mialem to co przed tem ?
Na koniec cos takiego przeczytalem w ksiazce od plyty:
"THE MEMORY MODULE DO NOT SUPPORTS ECC AND REGISTERED DIMM"
Czy ktos moze mi powiedziec co oznacza to ? I czy to moze tego to jest wina?

PS. maxi77_at_go2.pl

Pozdrawiam,
Mariusz