Re: Czy mozna uzywac naraz karty dzwiekowej zintegr. i PCI ???

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Thu 07 Dec 2000 - 14:25:22 MET

"gruesome [Artur Siekielski]" wrote:

> Data: Wed, 06 Dec 2000 13:55:26 +0100, Identyfikator: Karol Michalak, Treść zeznania:

> U mnie sie jednak nie da wylaczyc tylko dzwieku (tylko modem sie da).

No cóż, jaka płyta, takie opcje. BTW jaki model?

> Problem wlasnie z tym, "czy beda chcialy te same zasoby". Teoretycznie karta
> muzyczna dziala tak jak kazde inne urzadzenie na PCI, wiec problemow nie
> powinno byc, ale... Nic nie mam ani w PCI ani na ISA, USB nie uzywam wiec
> przerwan itd. chyba jeszcze sporo wolnych jest (moge dodatkowo wylaczyc drugi
> kanal IDE),
Powinno być co nie co skoro nie masz nic w slotach. A skoro tak to
radziłbym zwolnić przerwanie od LPT, com2 albo czegoś takiego. No i
zainteresować się co jest na irq5. To proponuje przejąć na potrzeby
emulacji SB16.

> w sklepie nie zgodzili sie zebym mogl oddac karter jakby nie
> dzialala...
> Chyba pozycze od kogos i zobacze jak to bedzie...

Jeżeli mogę coś radzić to spróbuj jakąś inną kartę. Nie jest to zbyt
udany model. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie jest ważne żeby
wyłączać selektywnie np line in przy włączonym line out itp. A ta karta
tego nie potrafi. Emulacja SB16 też niezbyt dobra no i na VIA nie
chciała mi działać (FIC503A, wypróbowałem z 5 róznych modeli karty i w
żadnym emulacja nie poszła). Software dołączany do win jest kiepski a
program instalujący i konfigurujący sterownik fatalny. Dodatkowo, to
takie moje raczej subiektywna obserwacja, że karta źle współpracuje z
innymi urządzeniami na jednym przerwaniu. Niby wszystko działa, ale
jakoś wolniej.

:-)

pozdrawiam

Karol