Re: odtwarzanie partycji

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 06 Dec 2000 - 12:46:34 MET

On Tue, 5 Dec 2000, Andrzej Kosmala wrote:

>+ Witam,
>+ w miejscu, gdzie mialem wczoraj partycje z danymi, dzisiaj jest free
>+ space.
>+ Czy ktos zna jakies narzedzie do odtwarzania partycji - revive
>+ partition ? NDD i PQMagic sie raczej nie nadaja.

 Hm...
 Jeśli od poziomu "tu bajt, tam bajt" nie odrzuca cię na
samym wstępie - to obejrzyj DISKEDIT z NortonUtilities.
 Jest to narzędzie DOSowe (*wymaga* pracy w "linii komend",
nie może być sesja "w oknie"), wersje z "demo NU" (np. z płytek
czasopism komputerowych) są w pełni funkcjonalne.
 Jest tryb "wirtualnego dysku" - podajesz parametry partycji
i DE "pokazuje ci" co byłoby widać na dysku, jakbyś miał
tak ustawioną partycję" -:), możesz np.:

>+ Na tej zgubionej partycji FAT32 nic nie robilem. Ona tam jest. Mam
>+ tam jeden BWazny plik. Musze go odzyskac.

...skopiować zbiór z "partycji wirtualnej" bądź (sprawdziwszy że
"trfiłeś") wpisać do tablicy partycji, zrebootować i popatrzeć
co się stało.
 Że zaznaczę: parametry partycji podajesz tak jak są zapisane
na dysku (sektory, ścieżki itp).
 Czasochłonne - ale skuteczne (o i nie "naprawi" ci dysku
w sposób nieodwracalny bez twojej wiedzy :], sam sobie go
musisz zepsuć -;>)
 Jeśli masz gdzieś miejsce (na innym dysku) - możesz skopiować
fizyczny obraz dysku do zbioru ! (będzie z czego odtwarzać).
 UWAGA: De akurat tą funkcję ma &^@^&&!@$%@^, działa jak żółw :>

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.