Re: Zbyt mocny wiatraczek w zasilaczu

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 09:34:11 MET

Hi,

Piotr Szczesnik wrote:

> Zasilacz AT 200W
> Poprzednio maił zamontowany wiatrak 12V, 0.14A
> Teraz mu wsadziłem (tamten sie spalił) 12V, 2.6W (innego nie miałem)

Ale rakieta ;-)

> Po zakręceniu obudowy zaslacza i podłączeniu go do zasilania szum
> przepływającego powietrza jest bardzo głośny (gdy podłączyłem sam
> wiatraczek, to było bardzo cicho, ale nie miał oporów powietrza).

Podłącz raczej do 7 V, a nie do 5 V, albo zbij napięcie na nim diodami.
Jeśli zaś potrafisz zmontować i uruchomić proste układy elektroniczne, to
zapraszam na moją stronę -- jest tam układ na wzmacniaczu operacyjnym
włączający wiatrak tylko w razie przekroczenia zadanej temperatury przez
badany element lub otoczenie. Dokładając do niego ze trzy diody w szereg
z wiatrakiem mógłbyś a) wyciszyć go w czasie pracy, b) wyłączać go zupełnie
gdy nie jest potrzebny.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |