Zbyt mocny wiatraczek w zasilaczu

Autor: Piotr Szczesnik (szczesnik_at_usa.com)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 03:58:56 MET

Zasilacz AT 200W
Poprzednio maił zamontowany wiatrak 12V, 0.14A
Teraz mu wsadziłem (tamten sie spalił) 12V, 2.6W (innego nie miałem)

Po zakręceniu obudowy zaslacza i podłączeniu go do zasilania szum
przepływającego powietrza jest bardzo głośny (gdy podłączyłem sam
wiatraczek, to było bardzo cicho, ale nie miał oporów powietrza).

Zastanawiam się nad jego wyciszeniem.
Czy podłączenie go do 5V noże stworzyc jakies problemy? Czy zasilacz
AT wytwarza dużo ciepła (2xHDD, 2xFDD, CD-ROM, grafika, siec, modem,
muzyka, wiatrak na procku iP150, płyta TX)?
Czy wiatrak podłączony pod 5V zdoła odprowadzić ciepło?
A może lepiej poszukać wiatraczka o mniejszej mocy i podłączyc go pod
12V?

--
=--------   /__//_  /     ---------- mailto:szczesnik_at_usa.com ------=