Re: Naprawa uszkodzonego dysku ????

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 09:40:25 MET

On Sat, 2 Dec 2000, Muzzy wrote:

>+ Użytkownik "Aleksander Macedoński" [...]
>+ > no tak a jak je sie to wykonuje ponoc w biosie sie majsterkuje ale chyba
>+ nie
>+ > moglem znalesc, tak wiec bardzo prosze o dokladniejsza instrukje ponoc
>+ > konieczny bedzie soft produceta ?
>+ >
>+ > Z gory WIELKIE DZIEKI.
>+ Czytajcie inne postu zwiazane z tematem.

 Dobrze gada -:)

[...]
>+ Znajdz kogos kto ma linuxa (teraz to chyba nie problem ).

 A nie prościej odpalić krótki program zerujący dysk ?
 Obudź się: ja proponuję używanie VMSa tylko wtedy, jak
nie widzę szans pod systemem którego gość używa -;>
 *Po co* ma szukać linuxa jak wystarczy program pod
OSa którego używa bądź dyskietka z takim programem ?

 Jeszcze do oryginalnego pytania:
>+ > ponoc konieczny bedzie soft produceta ?

 Nie i tak.
 Po pierwsze: nie wykonujesz prawdziwego formatowania niskopoziomowego.
 W dzisiejszych dyskach zapisanie znaków wiodących kończy się
kiepsko - wcale nie tak dawno dyski na to pozwalały, a efektem
było uzyskanie 100..300MB "nowo sformatowanych" na dysku rzędu
gigabajtów :]
 Dysk się "tylko" zapisuje jak leci, nie próbując go czytać.
 Można użyć dowolnego programu dowolnego producenta, w zasadzie
zadziała: owo "w zasadzie" bierze się stąd, że producenci w ramach
walki z konkurencją "zabezpieczają" nowsze wersje programów
formatujących w ten sposób, że program sprawdza jaki dysk formatuje
i odmawia współpracy z "nie-swoim".

[...reszta ok...]
>+ Powodzenia
>+ Muzzy