Re: nowa nagrywarka, uszkodzona płytka

Autor: Maciej Nowicki (mnowi_at_ajax.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 07:13:29 MET

Dnia 2 Dec 2000 10:06:04 GMT, Jacek Popławski napisał(a):
> wydawało najgorszą - czyli Samsung. Pod koniec nagrywania (580MB około)
> program się wykrzaczył. Spróbowałem jeszcze raz (myślałem, że dałem za dużo
> danych) ale znowu w tym miejscu. Spróbowałem nagrać 60MB - działa bez problemu

Nie powinno być problemu, ja na swoim zabytkowym philips'ie nagrywam i
nie ma problemu (chociaż to scsi - ale to nie powinno mieć znaczenia).
Wziąłem swoja jedną z płytek i df pokazuje 643288 - i to nagrane na eu­
rodacie 80m. Może dałeś za duża prędkość nagrywania i "płytka nie
wyrobiła" ?

> Zastanawiam się, czy jest sens kupować płytki CDR, jeśli tamta padnie pod
> koniec to będzie do wyrzucenia...

U mnie płytki cdr chodzą dużo szybciej (odczyt na lg 40) niż cdrw. Ja­
kieś dwa razy szybciej. Chociaż teraz ceny cdrw są malutkie - płytkę
cdr nagrasz z większą prędkością. Nie wiem jak z trwałością - ale pewnie
podobnie

> Właśnie - czy istnieje możliwość naprawienia płytki, której nagrywanie
> zatrzymało się? (to pytanie raczej do użytkowników Linuxa)

Cdrecord (bo pewnie tego używasz) ma opcję -fix, może pomoże.

                                                Maciek