Re: Ceny nagrywarek i kreci mi sie w glowie

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 01 Dec 2000 - 19:46:06 MET

W artykule napisanym do pl.comp.pecet niejaki(-a) phenomen, twierdzi
ze.......
: mam nieco newbie pytan....

kto pyta nie ladzi (po sklepach ;) )

: czy z takiej nagrywarki jak ten teac [nie zalezy mi zupelnie na
: predkosci nagrywania] nie wychodza przypadkiem mniej trwale nagrane
: plyty niz z tych duzo drozszych demonow predkosci.... innymi slowy,
: czy placi sie jedynie za predkosc ? nie chodzi mi o przypadki
: evidentnego skopania nagrania, ale takie mniej widoczne, jak
: zmniejszenie tolerancji dla slabych czytnikow....

raczej sie nie spotkalem z czyms takim (dobra dzis zrobilem trest
platinuma i btc - wynik - btc ledwo, ledwo, a platinum calkiem dobrze
sie czytal. Potem je lekko pokiereszowalem sciernym papierkiem. btc
jakos sie tam czytal (jakies max 250 kB/s), a platinuma nie lapalo w
ogole. A podobnie skiereszowany verbatim... z max szybkoscia wchodzi
(szytwno ustawilem na max. 20x :) ).

: cos mi mowi ze 4x na
: najnowszym plextorze bedzie zawsze dokladniejsze [nie licze burn
: proofa] niz 4x na owym teac....

No bez przesady - plextor jest swietny, ale teac nei jest ulomny...
ajkby to bylo plextor do np. philipsa to co innego, ale jak ty chcesz
porownywac dwa swietne napedy? ;)

roznicy nie powinno byc :)

: chodzi mi jednak przedewszystkim o jak
: najwieksza dlugowiecznosc nagranych plytek....

jak nei bedziesz wystawial na slonce, trzymal w pudelkach, nie brudzil
i kiereszowal - beda dlugowieczne - z kilka ladnych lat (moze nawet i
100+ ? :) ) pobeda :)

nei licze tutaj czegos zwanego smart_buy - nawet sie nie nagral -
podczas nagrywania mu nosnik znalzl - wyszlo g...o. Jak bedzie to
plytka dobrego progducenta - Verbatim, TDK (ale nie d-view), Kodak,
Sony, to wszystko bedzie chodzilo cudownie. Nie liczac plytek
przepakowanych (ja ostanio kupuje "imation", ktore sa "manufactured
by: Mitsubishi Chemical Corporation" - tj. Verbatimy, i tez sa
niebieskie - i tez sa swietne - a tansze :)

Wszystko czalezy od producenta :)

: i jeszcze jedno, czy nagrywarki nie maja przypadkiem jakichs dziwnych
: zachowan w porownaniu do zwyklych cd ? np. duzego poziomu
: wstrzasow/halasu....

sa cichsze (np. moj teac w54e nic - kompletie nic, jakby byl moim
asusem 45x @ 4x ;) ).

: czy wkurzajaco dlugi czas dostepu,

nie rozpedza sie dlugo - czyli mam mniejszy access. Ale chyba beda
mialy ciut wiekszy access time, nei sprawdzalem (zal mi nagrywaki na
robienie testow predkosciowych...)

: czy tez
: nienormalnie duzy pobor mocy ?

nie sprawdzalem tego akurat, ale chyba beda mialy w normie :)

: pytam bo nie wiem czy planowac
: posiadanie i cd i cdw czy tez wystarczy sama cdw ?

czlowieq - nie zal ci nagrywarki do czytania cd? poprzez czytanie w
nagrywarce nagrywarka moze stracic kalibracje i ostrosc - efekt -
marnienie plytek, bo nie potrafi nagrac! najlepiej kup sobie
oddzielnie czytnik i nagrywarke - i bedziesz zadowolony (np. tandemem
teac + teac :)))) )

--
Witold "ManiacK" Wilk___<maniack_at_tychy.com>____IRC #tychy____________
_"Proponuje nadmuchiwana lalke Beeth, z trzema dziurkami, i jak ktos_|