Re: PROCESORY

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 29 Nov 2000 - 21:18:56 MET

Hi,

Siwy wrote:

> zastanawialem sie nad duronem 750mhz
> ostatnio jednak koles nagadal mi co tam durony nie wyprawiaja

Taaaak... Koleś raczej nie był specjalistą, wręcz można ryzykować twierdzenie
że nie zna się na komputerach a tylko udaje :-)

> i takie tam wiec chcialem sie zapytac
> czy kepiej kupic durona 750 mhz czy celerona II 677mhz

Zdecydowanie Durona 750 MHz. Niepodkręcony nawet będzie wyraźnie szybszy
od Celerona 667 (skoro przy tej samej częstotliwości Celeron przegrywa
wydajnościowo z Duronem w większości testów...)

> z tego co wiem oba daja sie podkrecic na 1gh

Niekoniecznie. Oba można IMHO spokojnie do 800, 850 MHz podciągnąć,
reszta to już loteria (jak zwykle zresztą).

Nie wolno nigdy kupować procesora tylko z myślą o podkręceniu go.

> mam takie pytanko ktory z nim bedzie stabilniej i wydajniej pracowal na
> czestotliwosci 1gh ??

A skąd wiesz, że któryś z nich w ogóle tyle wyciągnie?

Tego nikt nie może zagwarantować ani w przypadku Celerona, ani Durona. Na
pewno oba będą stabilne na częstotliwości nominalnej. Po podkręceniu -- to
zależy od tego, jak fachowo podkręcisz. Ale co do 1 GHz to w obu przypadkach
według mnie masz bardzo małe szanse...

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |