Re: Jak to jest z tymi fazami ?

Autor: Steve (steve_at_gip.com.pl)
Data: Tue 28 Nov 2000 - 13:17:55 MET

Użytkownik "Adam Salamon" <adi_at_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
> okreslenia
> Mam
>
> To jeszcze tylko jedno: dlaczego tak sie dzieje, ze czasem po podlaczeniu
> kilku komputerow w siec wystepuje miedzy nimi napiecie i sia sieciowki (a
> nawet cale komputery) pala ?

Bo się ciągle myli przewód neutralny z uziemiającym. Przewód neutralny jest
to "0" wirtualne utworzone z gwiazdy trzech faz. Jeśli obciążenia
poszczególnych faz się między sobą różnią to "0" już nie jest zerem. W takim
przypadku gdy dwa komputery są zasilane z różnych faz może dojść do
przepięć....
Najlepszym zabezpieczeniem jest RZECZYWISTY przewód uziemiający a nie
podpinanie "0" na bolec uziemiający.....czyli instalacja pełna
trójprzewodowa...

Steve