Re: Połączenie komp z TV?

Autor: PiotrCF (PCF12_at_who.net)
Data: Mon 27 Nov 2000 - 19:59:24 MET

Darek i Bożena napisali:

>Zastosowałem 8 żyłek we wspólnym ekranie:
>audio out -2
>video out -1
>audio in -2
>video in -1
>Na czym polega różnica między moim i dobrym kablem?

Dobry kabel powinien przenosić wysokie częstotliwości,
tzn. 6 MHz albo więcej.

Też usiłuję znaleźć taki kabel. Telewizor jest ok. 7 metrów
od komputera. Połączyłem czterema przedłużaczami (cinch)
i działało bardzo ładnie, ale nie podobała mi się plątanina
kabli. Kupiłem 10 metrów kabla "audio-video" za 15 złotych,
przyczepiłem wtyczki i... obraz nieostry, chwilami czarno-biały.
Kupiłem inny kabel - to samo. Trzeci - to samo. Już myślałem,
że wtyczki dziwnie się zachowują. Ale w końcu spróbowałem
z kilkunastometrowym kablem koncentrycznym (takim do podłączania
anten) i wszystko pięknie widać. Tylko kabel jest bardzo gruby.

Chyba nie dowiesz się w sklepie niczego o możliwościach kabla.
Sprzedawca, któremu poskarżyłem się, że przez kabel "audio-video"
nie przechodzi sygnał m.cz. composite video poradził mi, żebym
przyniósł kabel i wtedy on sprawdzi omomierzem, czy działa...
Jedyna możliwość to zakup kabla i sprawdzenie. Tylko to trochę
kosztuje... Nie da się testować na krótszych kawałkach, bo
krótkie zwykle zachowują się dobrze.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr