Re: P³yta - POMOCY

Autor: TheSio (thesio_at_poczta.fm)
Data: Mon 27 Nov 2000 - 15:59:08 MET

Muzzy <muzzy4_at_poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
> (366/370/370RAID)?
> Ostatnio w trzech zlozonych prze ze mnie kompach padly dyski. Dwa razy
> Fujitsu i raz Samsung. Jakby to byl tylko samsung to bym zwalil na dysk
> ale...
> We wszystkich pierwszy objaw nie startuje winda. Bady sa zawsze do
> pierwszych 150MB.
> Przeto zaczynam sie obawiac czy przypadkiem HPT nie robi jakis przekretow.
> Moze puszcza przez makaron za wysokie napiecie i dyski czasem tego nie
> wytrzymuja. Sprobuj pojezdzic troche na udma33 i zobacz czy bedzie ok

Mam (mia³em?) podobny problem. Abit BE6-2 (HTP 366). Kilka miesiêcy by³o OK.
Po jednej sesji grania po sieci (jakie¶ kilkana¶cie -dziesi±t godzin) komp
mi nie wsta³. Tzn wsta³ za 3 chyba razem. Pó¿niej by³o coraz gorzej.
Wymieni³em zasilacz - pomog³o na kilka dni i znowu b³êdy, albo wy³±cza³ siê
w po³owie bootowania. Wymieni³em p³ytê na BE6-2 ATA100. (Niestety nie wiem
czy mam 370, czy 370 RAID. Po czym to poznaæ?) Nie pomog³o. W dodatku zwali³
mi siê (BB) Seagate Baracuda II (20MB). Ju¿ odchodzi³em od zmys³ów, bo nijak
nie mog³em wyw±chaæ, co w nim siê dzieje (wymiana procka, karty graficznej,
p³yty, zasilacza, dysku, pamiêci). W koñcu wczoraj prze³±czy³em dysk na
zwyk³e IDE i jakby ucich³o, ale nie zd±¿y³em tego przetestowaæ. Czy znasz
mo¿e sposób na u¿ywanie UDMA66 na tej p³ycie? W koñcu dla tego siê na ni±
zdecydowa³em. Czy te¿ mo¿e powalczyæ ze sprzedawc± p³yty, bo nic siê raczej
nie da zrobiæ?

TheSio

--