Zamazana struktura dysku twardego ;-(

Autor: Grzegorz Dobosz (ge_dobosz_at_ged.prv.pl)
Data: Mon 27 Nov 2000 - 09:58:00 MET

Witam!

Bardzo proszę o pomoc.
Mianowicie. Miałem zainstalowany system SuSe Linux o raz podzielony dysk
twardy (10GB FUJITSU) na kilka partycji linuxowych.
System chodził mi wyśmienicie (prawie rok czasu), aż do wczoraj kiedy
chciałem przenieść zawartość wszystkich partycji na nowy dysk 40 GB. Nie
wiedziałem dokładnie jak to zobić pod linuxem, dlatego chciałem użyć
PARTITION MAGIC 5.0 z dosa w celu przekopiowania (sektor po sektorze) całej
zawartości dysku.
No i właśnie pojawił się problem tego tupu, że Part. Magic informował, że
dysk (10GB) używa EZ-DRIVE i nie może użyc do niego operacji podziału,
kopiowania itp Nie wiem skąd on się wziął, ale kiedyś miałem z tym dyskiem
problemy przy starej płycie głównej (nie odczytywała całej pojemności tego
dysku) no i może go zainstalowałem. Było to dość dawno i może dlatego o nim
zapomniałem.
No i właśnie, znalazłem ten programik (EZ-DRIVE8). Uruchomiłem, oczywiście
poinformował mnie że ten dysk używa EZ-DRIVE, no i postanowiłem go
odinstalować. No i właaśnie stała się rzecz STARSZNA ;-((((, po restarcie
systemu i wystartowaniu z dyskietki DOS (Win98), fdisk twierdzi że ma tylko
jedną partycję gdziś ok 1 GB a resztę do wykorzystania.
Bardzo mi zależy na tych partycjach linuxowych, Tam miałem zapisane "kupę"
danych, no przecież wiecie co to znaczy utracić wszystko.
Dlatego bardzo proszę o pomoc jeśli to jest możliwe, czy istnieje możliwość
i za pomocą jakiego programu wpisać do tabeli partycji taką informację aby
odzyskać dawną strukturę dysku twardego?
Oczywiście nic nie formatowałem, tylko tak mi się wydaje, że została
wymazana tylko informacja na temat struktury dysku twardego ( obym miał
rację i nadzieję).

Napiszę jaka była struktura dysku twardego:
Dysk 10 GB FUJITSU
hda1 1 1 8001 83 native /boot
hda2 2 17 128 520 82 swap
hda3 17 145 1 028 160 83 native /