Re: Athlon czy P3

Autor: RYGAR (rygar_at_rygar.net)
Data: Thu 23 Nov 2000 - 16:26:24 MET

Przede wszystkim - jezeli uzywasz mocno photoshopa, to radzilbym sie
zastanowic jeszcze raz czy aby na pewno chcesz Asusa. Podobno (o tym
przeczytalem na adobe.com) P2B-f i P3B-f grysa sie z tym programem (mam taki
config w pracy i przynajmniej 2 razy w tyg. photoshop wywraca sie do gory
nogami)

Zarowno do PIII jak i do Athlona sa dobre plyty innych firm (Abit, MSi)

Tak naprawde roznica miedzy Coppermine a Thunderbirdem to znikome procenty.
Bywa ze w niektorych programach (np Photoshop) PIII chodzi odrobine szybciej
(jest optymalizowany na PIII / SSE) - robilem porownanie, natomiast np
3DStudio chodzi szybciej z Athlonem. Agólnie Athlon jest sprawniejszy (z
malymi wyjatkami - programy intensywnie kozystajace z SSE)

problem jest gdzie indziej - chipset plyty glownej. NIE KUPUJ PLYT NA
VIA!!!! NIestety w tym momencie jest to jedyna mozliwosc jezeli chcesz miec
Athlona. Dlaczego? POniewaz jezli zajmujesz sie grafika 2D to pradopodobnie
kupisz Matroxa - gwarantowane klopoty pod windows2000 ( problemy z USB w
takiej konfiguracji - jezeli uzywasz tabletu Wacoma to potrafia byc
wkurw***ce).

CHyba ze bedziesz jezdzic pod win98/ME - wtedy zdecydowanie Athlon.

Aha. Zeby nie bylo ze glupoty gadam.. W domu mam Athlona 600 (starszego) z
plyta Solteka, w pracy PIII 650 z Asusem. Tu i tu win2000pro +gory softu
graficznego

Mam odczucie ze pomimo wyzszego zegara w PIII domowy komp chodzi fajniej...

    http://www.rygar.net