Re: Cicha obudowa.

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Thu 23 Nov 2000 - 09:52:25 MET

> Przedstawie tu punkt widzenia poparty siedzeniem juz od ponad czterech
> lat w akademiku. Mamy tu pokoje dwuosobowe , w kazdym pokoju =
conajmniej
> jeden komp , a czesto dwa. Jeszcze _nigdy_ nie slyszalem zeby ktos
> narzekal na glosna obudowe...

No widzisz... a ja znam ludzi kt=F3rzy ceni=B1 sobie gdy komputer =
dzia=B3a
cicho - naprawd=EA cicho. I to co dla mnie jest normalnym szumem
komputera, dla nich jest ha=B3asem...

> Zgodze sie , ja tylko napisalem ze sama obudowa dzwieku nie wydaje (no
> chyba ze sie nia rzuca o sciane). Moja obudowa to najprawdopodobniej
> taki wlasnie blaszany box i mimo ze zwykle jest tylko na dwoch =
srubkach
> z tylu (albo tylko nalozona na kompa) jakos nie brzeczy. Moze =
wentylator
> czasem przy wlaczeniu kompa ale po 5 minutach mu przechodzi.

No widzisz... w momencie w kt=F3rym to pisz=EA, obok mnie, na biurku,
stoi obudowa "firmowego" komputera, kt=F3ra mimo i=BF wszystkie
=B6rubki ma podokr=EAcane, czasami zaczyna bzycze=E6 (i bynajmniej
nie jest to bzyczenie =BFadnego z wentylator=F3w).

> Widzialem , no i co z tego ? Tak jabky te dziury po bokach stanowily
> glowny tunele wentylacyjne.

Jak ju=BF m=F3wi=B3em - ciep=B3o nie jest odprowadzane z komputera =
jedynie
przez wentylator zasilacza.

> Przyklad z kocem jest wziety z praktyki.
> Gosc ma linuxa , ktorego rzadko wylacza i koc mu w niczym nie
> przeszkadza.

U mnie w pracy jedna ze stacji stoi w ciasnej szafce (takiej, =BFe
komputer mie=B6ci si=EA w sam raz), mimo, =BFe wentylator jest =
ods=B3oni=EAty,
to komputer grzeje si=EA niemi=B3osiernie (a procesor ma zdaje si=EA
jakie=B6 166MHz i dzia=B3aj=B1cy wentylator)

> Faktem jest ze zadnych dopalaczy grafiki ktore by
> wydzielaly duzo ciepla nie ma. Zadnych zwisow nie ma.

Pewnie procesor te=BF nie za szybki i nie podkr=EAcony (nie - nie jestem
zwolennikiem podkr=EAcania, ale ludzie czasami to robi=B1 ;-)

--=20
- - Tomasz Sopy=B3o - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 airwolf_at_astercity.net airwolf_at_skrzydla.com
http://www.skrzydla.com http://latajace.skrzydla.com
- - UIN#: 2303703 - - - - - - - IRC: #lotnictwo - - -