Re: Cicha obudowa.

Autor: DysoN (dyson_at_viper.pl)
Data: Wed 22 Nov 2000 - 16:59:32 MET

Airwolf wrote:

> ROTFL... jak obudowa jest kiepsko zaprojektowana i kiepsko wykonana
> to nie jest "cicha tak ze bardziej juz nie moze" bo obracajace
> sie taleze dyskow, cd-rom, czy nawet wentylator, potrafi wprawic
> komputer w niezle wibracje - niezbyt zwarta obudowa potrafi bzyczec,
> warczec itp.

Przedstawie tu punkt widzenia poparty siedzeniem juz od ponad czterech
lat w akademiku. Mamy tu pokoje dwuosobowe , w kazdym pokoju conajmniej
jeden komp , a czesto dwa. Jeszcze _nigdy_ nie slyszalem zeby ktos
narzekal na glosna obudowe...

> Poza tym wierz mi - dobrze zaprojektowana obudowa
> znacznie lepiej tlumi dzwiek - dyskow, wentylatorow etc. niz zwykly
> "blaszany box" ktory potrafi dzialac jak pudlo rezonansowe ;-)

Zgodze sie , ja tylko napisalem ze sama obudowa dzwieku nie wydaje (no
chyba ze sie nia rzuca o sciane). Moja obudowa to najprawdopodobniej
taki wlasnie blaszany box i mimo ze zwykle jest tylko na dwoch srubkach
z tylu (albo tylko nalozona na kompa) jakos nie brzeczy. Moze wentylator
czasem przy wlaczeniu kompa ale po 5 minutach mu przechodzi.

> To oczywiście też ma znaczenie.

> Jesteś genialny. Myślisz że obudowa oddaje ciepło tylko za wentylatora
> w zasilaczu? Widać nie widziałeś obudów z otworami po bokach, ale
> już nawet nie chodzi o to...

Widzialem , no i co z tego ? Tak jabky te dziury po bokach stanowily
glowny tunele wentylacyjne. Przyklad z kocem jest wziety z praktyki.
Gosc ma linuxa , ktorego rzadko wylacza i koc mu w niczym nie
przeszkadza. Faktem jest ze zadnych dopalaczy grafiki ktore by
wydzielaly duzo ciepla nie ma. Zadnych zwisow nie ma.

> Pytanie czy towerowi to nie przeszkadza...

> IMHO lepszym rozwiązaniem jest zainwestować w prawdziwie cichą
> obudowę (czyt. np. Enlight) niż w zwyczajną obudowę, koc, procesor
> i pozostałe części uszkodzone w wyniku przegrzania.

Jak sie ma kase to mozna kupic i lepsze rzeczy ale nie wiem czy o to
chodzi.

--
  <#*> DysoN <*#>  dyson_at_viper.pl