Re: Jak skutecznie oczyscic ze smieci Windows 98?

Autor: Zbigniew Okoń (okon_at_fnet.pl)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 19:24:34 MET

17 lis 2000, Cezary pisze:

>Podczas pracy pod WIN'98 coraz czesciej zdaza mi sie zawieszanie systemu.
>Jak wiadomo moze byc wiele powodow ale zakladam, ze chodzi mi o smieci w
>windowsach ktore powoduja bledy.
>Jak skutecznie oczyscic windows ze smieci? (ewentualnie czym?)
>Jakie rozszezenia maja pliki do wyrzucenia poza *.tmp?
>
>Dzieki za pomoc
>Tylko bez dowcipow dot. Windows i Microsoftu prosze bo "wiem co mam" :<

Zainstalować Linuksa. Nie. Nie. Możesz czytać dalej ;)).

Przed instalacją Linuksa zreinstalować Windows i jak najbardziej używać.
Ale po zainstalowaniu wszystkich programów i dopieszczeniu konfiguracji z
poziomu Linuksa zrobić obraz partycji z Windows, spakować bzip2em i trzymać
w bezpiecznym miejscu. Co 2-3 miesiące odtworzyć partycję z tak
sporządzonego backupu.

Kiedyś znalazłem zresztą (na Freshmeat) jakąś jednodyskietkową dystrybucję
Linuksa przeznaczoną właśnie do tego celu (robienie i pakowanie obrazów
dysku Linuksa i Windows) - nazwy niestety nie pomnę. To tańsze i MZ
wygodniejsze niż Norton Ghost.

Linux na dysku i tak się zresztą przydaje, choćby jako koło ratunkowe w
sytuacji, w której pewnego pięknego dnia Windows nie zechce wstać.

Przy okazji reinstalacji warto zrobić kilka rzeczy - ja np. na oddzielnej
partycji trzymam dokumenty i wszystkie rzeczy które warto zachowywać
(ulubione, klucze PGP, szablony), a na oddzielnej programy, które nie
wymagają instalacji. To przyspiesza takie zabiegi i zmniejsza ryzyko utraty
danych.

Pozdrawiam -

--
[Zbigniew Okoń]---------------------------------[o k o n @ f n e t . p l]
   Wszystko to odmienne: łaska pańska, gust kobiety, pogody jesienne.