Re: Narzekacie na procki intela...

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 13:17:36 MET

On Sun, 19 Nov 2000 22:54:42 +0100, michal_at_gemmar.com.pl wrote:

>Mit 1: Duron tanszy i szybszy od celerona. W sumie zgoda sam procesor
>jest tanszy, niz odpowiadajacy mu /zegarem/ celeron, ale plyta glowna
...i wydajniejszy przy tym samym zegarze. :-)

>pod niego jest zazwyczaj drozsza, niz pod celerona, wiec moim zdaniem
... mozna kupic tezplyty tansze niz ASUSY i podobne, ale jak chcesz
krecic to pod celka przydaloby sie cos porzadnego kupic.

>komplet bedzie kosztowal mniej wiecej tyle samo, mozliwe, ze duron
>bedzie nawet minimlanie drozszy.
Jesli kosztuje tyle samo to dlaczego nie wybrac rozwiazania
wydajniejszego (duron).

>Mit 2: Duron lepiej sie kreci niz Celeron. Z tego co mozna wyczytac na
>grupie z tym kreceniem duronow wcale nie jest tak rozowo.... /kreci
>sie jak sie cos utnie/przytnie/zmostkuje/zamaluje ;-) /
...a czy to takiwielki problem. Jak juz bierzesz sie za krecenie to
zanczy, ze nie uwazasz siebie za zupelna lame w tym temacie. A jak juz
lama nie jestes to sobie poradzisz. Tak trudno zamalowac te mostki?

>Co do celerona - mialem poprzednio c333 i rzeczywiscie wszystko co sie
>z niego dalo wycisnac /na przyzwoitym poziomie/ to bylo czterysta
333 to byl kiepski material na krecenie.

>kilkanascie mhz. Teraz zas mam c633 i po podniesieniu napiecia o mniej
>niz 10% /z 1,65 do 1,80V/ pracuje stabilnie na 950 MHz, fakt, ze na
1.8V to nie jest chyba juz tak malo dla jadra coopermine.

>przyzwoitej plytce - asus p3b-f, ale ...
... co nie uczynilo zestawu tanszym.

>nie pracowalem nigdy dluzej na duronie, ale z doswiadczen poprzednich
>amd'kow pamietam, ze nie sa one do konca zgodne z "oryginalem" i
>bywaja potrzebne rozne laty/patche by pracowaly jak trzeba...
Ile tych patchy do procka jest? Masz na mysli ten do windy95 zey mona
bylo pousci na wiecej nz 300Mhz. To jest raczej patch do
niedorobionego systemu.
Dlaczego zwalasz wine na procka a nie na oprogramowanie czy system.

>dlatego osobiscie wole procki intela, a jak ktos prosi o rade to do
Twoj wybor.

>nich namawiam.

>Pozdrawiam wszystkich!
Dzieki

Pozdro
GLide

PS. To co Ty nazywasz mitami na oglo okazuje sie byc prawda.