Re: Narzekacie na procki intela...

Autor: Andrzej Lawa (alawa.news_at_pd80.warszawa.sdi.tpnet.pl)
Data: Tue 21 Nov 2000 - 01:23:21 MET

Uzytkownik <michal_at_gemmar.com.pl> napisal w wiadomosci
> ...wychwalajac pod niebo athlony durony i inne balerony...

Khm... Baleron == celeron = intel (to tak w kwestii formalnej)

[ciach]

> Mit 1: Duron tanszy i szybszy od celerona. W sumie zgoda sam procesor

A co, nie jest tanszy o szybszy?

> jest tanszy, niz odpowiadajacy mu /zegarem/ celeron, ale plyta glowna
> pod niego jest zazwyczaj drozsza, niz pod celerona, wiec moim zdaniem
> komplet bedzie kosztowal mniej wiecej tyle samo, mozliwe, ze duron
> bedzie nawet minimlanie drozszy.

Mówimy o porównaniu: dobrej klasy plyta SocketA i najtansza plyta Socek370?
Bo jesli by brac pod uwage ceny analogicznych modeli tych samych
producentów... No np. A-Open AX34 (chiset VIA, Socket370 FCPGA) i A-Open
AK33 (chipset VIA, SocketA) - tutaj róznica jest rzedu 50 PLN na niekorzysc
SocektA (w cenie samej plyty!). Plyty sa niemal identyczne (róznice: ta pod
AMD ma 4 USB, ta pod Intela tylko 2; ta pod AMD nie ma szyny ISA - nareszcie
plyty ze mniejszonymi obciazeniami dziedzicznymi!).

Poza tym plyta pod SocketA ma lepsza przyszlosc: niestabilnosc decydentów z
Intela (a moze niekompetencja projektantów, którzy ciagle zmieniaja
standardy próbujac zatuszowac swoje bledy?) powoduje, ze Socekt370 skonczy
sie na Duronach2 i Pentium3.

> Mit 2: Duron lepiej sie kreci niz Celeron. Z tego co mozna wyczytac na
> grupie z tym kreceniem duronow wcale nie jest tak rozowo.... /kreci
> sie jak sie cos utnie/przytnie/zmostkuje/zamaluje ;-) /

Ja tam nie krece. Duron 600 wystarcza mi do pracy, odtwarzana DVD, grania i
nagrywania filmów w rozdzielczosci 1/2 PAL w czasie rzeczywistym z kompresja
DivX.

[ciach]

> nie pracowalem nigdy dluzej na duronie, ale z doswiadczen poprzednich
> amd'kow pamietam, ze nie sa one do konca zgodne z "oryginalem" i
> bywaja potrzebne rozne laty/patche by pracowaly jak trzeba...

Nie zauwazylem. Moze w jakichs wczesnych betach nowej wingrozy (czyli Win95
OSR1 ;)

W calej swojej "karierze" ze zwalonym procesorem do czynienia mialem tylko
raz i byla to 386-tka Intela (w trybie V8086 niektóre bajty pamieci
_logicznie_ powyzej 1MB byly tylko do odczytu)