Odp: [starocie] Jaka karta graficzna na PCI?

Autor: Bryxon (bryxon_at_voyager.lub.pl)
Data: Sun 19 Nov 2000 - 23:20:42 MET

Użytkownik T. <tomekus_at_panda.bg.univ.gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8v9hbv$jq7$1_at_news.onet.pl...
> [...]
> Nie chodzi mi o jakies fajerwerki, ale o cos lepszego od s3 virge dx 4mb
> ktrego teraz posiadam.
>
> mam p233mmx @ 266,
> 64 MB pc100 @ 75 (;-))
> mobo asus tx97-e
> i rzeczony virge.
>
> Chodzilo by mi o cos na tyle lepszego, zebym np w Quake2 mogl odpalic
> opengl, i zeby mi filmy w divx nie rwaly (hmm wiem ze proca slaba, ale
> niektore divx da sie ogladac przynajmniej w oknie, a niektore w ogole nie
ma
> sensu bo mam 3 czy 4 fps - chcialby to zmienic dajac lepsza karte

Po zamianie karty w gierkach bedzie lepiej, ale nie licz na poprawe w
divixie - korzysta on wybitnie z mocy proca i karta IMHO ma nie za dużo do
gadania...

> Niestety mam tylko pci, nie mam agp - gdybym mial nie pisalbym tutaj...
>
> Co moglibyscie polecic - riva128 , a moze jakis matrox (czy jest jakis na
> pci?)
> i ile to moze kosztowac ?

Ja, na swoje PCI wstrzelilem sobie Rive 128 (diamond Viper v330) zamiast
virga z 2mb i jestem zadowolony - nie dosc ze ostrosc/jakosc obrazu sie
poprawila to jeszcze nawet w Colina moge pobzykac na 640x480 (na min detali
, ale zawsze :-))
A dalem za nia.... zeby nie sklamac .... w komisie 120 pln jakies 3mc temu ,
ale teraz kupisz za niecala stowke ....

A virge'a nie wywalaj (sprzedasz za 30 pln :-( ) - tylko kup za grosze
monitor vga - cz-b (30-50pln) podlacz na dwie karty i pracuj w windzie na
dwa monitory - rzecz jest super - zrobilem tak i nie wyobrazam sobie juz
jednomonitorowej pracy ( cool sprawa do netu)

pozdr
BryXon