Re: JAKA PLYTA I JAKI PROCESOR KUPIC ___POMOCY>>>>>

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 19 Nov 2000 - 15:54:54 MET

Hi,

Bazant wrote:

> hmm moze zle pamietam, ale na tomsie 810, i via (tylko nie pamietam jaki...
> nie orientuje sie w ich chipsetach) i cos jeszcze byly mniej wiecej +-10% a
> sis byl daleko w tyle....

Ostatnio czytałem porównanie SISa 730S z i810e i chipset Intela był
na mniej więcej tym samym poziomie... Zresztą sprawdzę to jeszcze.

> [...]
> plyte+procek+pamiec (128 dimm juz kupilem) i teraz wobec Waszych rad
> zdecyduje sie chyba na p3-500 fcpga (to jest najwolniejszy=najtanszy na
> fcpga????) i teraz jaka plyte???? tylko prosze nie szalejcie bo p3 mocno
> nadwerezy moje finanse.... jakas fcpga na bx?

a) Koniecznie chcesz jednak Intela? Jak znajdziesz specjalistę, który
   Ci skonfiguruje tego Durona, to na pewno nie będzie to rozwiązanie
   niestabilne, za to na 100% będzie szybsze i za mniejsze pieniądze...

b) Jeśli już Intel, to zobacz, po ile np. jest MSI BXMaster -- jest to
   IMHO bardzo przyzwoita płyta, a nawet nie była chyba tak droga jak np.
   ABity. Zresztą w tej chwili ABit BE6-II chyba nawet tragicznie drogi
   nie jest...

> Na razie wrzuce do tego mojego virga. a i dobrze by bylo jakby plyta miala
> ze 2*isa, bo siec i dzwiek mam na isie, i na razie na pewno tego nie

Zobacz, ile ten BXMaster ma złącz ISA, ale o ile pamiętam chyba jedno...
Z dźwięku chwilowo można zrezygnować, a kiedyś np. sprzedać tę kartę ISA
i kupić np. coś na ukladzie Yamaha 724 lub 744 (karta kosztuje poniżej 90 zł,
a gra naprawdę świetnie).

> zmienie... na styczen sobie sprawie jakas tania ati ze wspomaganiem do dvd,
> bo jak bede zmienial kiedys cdka (8x) to od razu na dvd....

No cóż, ja osobiście bym odradzał DVD, ale narzucał nic nie będę :)

> dzieki za wszelkie rady, i prosze o nastepne...a z amd chyba nie skorzystam,
> bo tak jakos nie mam zaufania....hmm no bo coz troche sie boje, bo tak jakos

Bo trzeba specjalisty, aby to uruchomić. Jak masz znajomego jakiegoś --
-- to nie byłoby problemu. Samodzielnie Durona też się da odpalić, ale
czasem może zaistnieć potrzeba zasięgnięcia pomocy np. na grupach.

Swoją drogą niedługo składam pierwszy zestaw z Duronem, jaki wyjdzie z
moich rąk -- jak się pod koniec tygodnia zgłosisz do mnie na maila, to
Ci przekażę moje wrażenia. Będę składał coś w Twoim stylu -- będzie to
upgrade 486DX4/133 w postaci płyta+procesor+pamięć+obudowa.

> amd nie ufam.. to troche tak jak z linuxem, niby od windozy 1000 razy lepszy
> i tak wszyscy (znaczy sie zdecydowana wiekszosc) w tym ja siedzi na
> windzie...;)

Tu jest gorzej, bo samemu do swojego systemu trzeba być zazwyczaj specja-
listą :))

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |