Re: VIA 4in1

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 19 Nov 2000 - 14:13:17 MET

Hi,

PRZEMAS wrote:

> niej wątek sterowników VIA 4in1. Moje pytanie jest następujące: Do czego
> tak naprawdę służą owe sterowniki

Instalują oprogramowanie obsługi magistral AGP i PCI -- Windows olewa
standardy i na własną rękę programuje przerwania i tryby AGP, a w chipach
VIA interfejs komunikacyjny jest nieco inny niż w Intelach i Windows nie
mogąc zaprogramować chipsetu po swojemu w ogóle nie używa zaawansowanych
funkcji. VIA ServicePack (a dokładniej IRQ Routing Driver) przestawiają
sposób programowania na kompatybilny z VIA.

Dodatkowo VSP zawiera w sobie sterownik IDE VIA, którego lepiej nie insta-
lować, bo akurat kontroler IDE jest w 100% zgodny z Intelem, a sterowniki
VIA służą głównie ewentualnemu usuwaniu problemów z konkretnymi dyskami.

> i czy ich instalacja jest konieczna.

Nie zawsze :) A jak już, to tylko pod Windows 9x, bo inne systemy nie robią
takiego bajzlu z szynami (ewentualnie jeszcze pod 2000 trzeba obsługę AGP
poprawiać przez VSP, ale poza tym chyba nic).

> Niektórzy piszą, że po instalacji im się poprawiło, inni, że pogorszyło.

Na to niestety właśnie nie ma reguły. Teoretycznie ich instalacja powinna
poprawiać działanie komputera (i przy moich instalacjach zawsze tak
było), jednak istnieją przypadki przeczące regule :)

> Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz na nurtujące mnie pytania na priva.

Wiesz, że jest zasada "pytanie na grupie - odpowiedź na grupie"?
Wyjątkowo puszczam kopię, ale następnym razem albo czytaj odpowiedź
na grupie, albo przynajmniej ustaw FUT...

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |