Czym przetestować CD-ROM?

Autor: StefaN (himber_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 18 Nov 2000 - 01:02:22 MET

Po lekturze licznych postów w tej grupie wybrałem i kupiłem dwa napędy cieszące
się tu dobrymi opiniami: nagrywarkę Yamaha 8824 i CD-ROM Teac x40. Niestety,
Teac rozczarowuje, w załączonym do WinOnCD 3.7 programiku Check CD wykazuje brak
możliwości czytania (komunikat: "too slow") i podawania na nagrywarkę danych z
prędkościami X8 i x6. Do zapisu "on flow" gotów jest dopiero przy x4. Jego
żółwie tempo widać też przy robieniu image'u na dysk. Miałem kiedyś Asusa x40,
który robił image dosłownie błyskiem; przy utworach audio jedna scieżka
zabierała mu dosłownie 15 - 20 sek. Konkluzja:
Czy mozna gdzieś dorwać jakiś uznany powszechnie prgramik do testowania napędów
CD-ROM, z którego wydrukowany wynik odczytu i transferu mógłbym zanieść
sprzedawcy i zażądać wymiany sprzętu nie "trzymającego" parametrów? Niestety, z
Check CD nie daje się nic wydrukować, a dowód niesprawności spoczywa na nabywcy.
StefaN