Re: Czym przetestować CD-ROM?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 18 Nov 2000 - 11:02:05 MET

Hi,

StefaN wrote:

> [...]
> możliwości czytania (komunikat: "too slow") i podawania na nagrywarkę danych z
> prędkościami X8 i x6. Do zapisu "on flow" gotów jest dopiero przy x4. Jego
> żółwie tempo widać też przy robieniu image'u na dysk. Miałem kiedyś Asusa x40,

A DMA ma włączone i działające? Jakie jest obciążenie procesora przy czytaniu
obrazu płytki?

> Czy mozna gdzieś dorwać jakiś uznany powszechnie prgramik do testowania napędów
> CD-ROM, z którego wydrukowany wynik odczytu i transferu mógłbym zanieść
> sprzedawcy i zażądać wymiany sprzętu nie "trzymającego" parametrów? Niestety, z
> Check CD nie daje się nic wydrukować, a dowód niesprawności spoczywa na nabywcy.

Jak to nie da się wydrukować? PrintScreen, wkleić do Painta i gotowe. IMHO
jednak napęd jest sprawny, a jedynie coś w konfiguracji niedomaga :)
Dla pewności sprawdź na jakimś innym komputerze.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |