Re: Problemy z dużym dyskiem :(

Autor: Steve (steve_at_gip.com.pl)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 16:08:29 MET

Użytkownik "Tomek" <gasior_at_friko.onet.pl> napisał w wiadomości
> Ostatnio rozwalił mi się twardziel 2.5 GB. Po zakupie nowego 20 GB i
> próbie instalacji Win98 przeżyłem koszmarek. Po reboocie windowsów
> podczas instalacji wyawalło mi cały czas błędy braku plików (ciekawy
> objaw - w katalogu Windows wywalało dwie pierwsze litery:) Cały czas
> wywalało błędy związane z FAT-em. Mam starą płytę główną, którą jednak
> bez problemu ów dysk rozpoznaje - ale wartości ilości (chyba)
> cylindrów są inne niż na nalepce na dysku. Co robić? Ma sens próba
> uzywania jakiegoś managera ?- dysk Fujitsu.

Ustaw na stałe (w Setupie) UDMA niższe niż jest lub przełącz na PIO od
najwyższego i przetestuj. Powinno być ok.

Wszystko wskazuje na:
1. Kabelki (długie i do kitu)
2. Kontroler na płycie nie w 100% zgodny ze standardami szybszych dysków

Co do wielkości widzialnego dysku to trzeba zainstalować rozszerzenie biosu.
Z tego co pamiętam dla Segate to był DiskWizard - OnTrack.

Dla innych nie pamiętam - ale są dostępne na stronie producenta

Steve