Re: Problemy z dużym dyskiem :(

Autor: trsr / B0r_at_ (B0r_at_)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 14:56:25 MET

Tomek napisał(a) w wiadomości: ...
>Ostatnio rozwalił mi się twardziel 2.5 GB. Po zakupie nowego 20 GB i
>próbie instalacji Win98 przeżyłem koszmarek. Po reboocie windowsów
>podczas instalacji wyawalło mi cały czas błędy braku plików (ciekawy
>objaw - w katalogu Windows wywalało dwie pierwsze litery:) Cały czas
>wywalało błędy zwi?zane z FAT-em. Mam star? płytę główn?, któr? jednak
>bez problemu ów dysk rozpoznaje - ale warto?ci ilo?ci (chyba)
>cylindrów s? inne niż na nalepce na dysku. Co robić? Ma sens próba
>uzywania jakiego? managera ?- dysk Fujitsu.
>Dzięki z góry za porady.

:/ perspektywy nie sa zbytnio optymistyczne - prawdopodobnie jest to problem
dysk <--> kontroler (przeklamanie informacji pewnie spowodowane roznicami w
standardach poziomow napiec) - jedyne, co mozesz w takim przypadku zrobic to
albo kupno nowego kontrolera, albo plyty..... albo innego dysku... szkoda,
ze nie wspomniales wiecej o plycie ... (model.... bios...)

Chyba, ze na tasmie, do ktorej dysk jest podpiety jest jakis cd-rom, to
wtedy sprobuj go odpiac...

Co do ilosci cylindrow, to nowe dyski daja dziwne informacje (pewnie jest to
jakies zabezpieczenie...): Jesli pokazuje ci 4000h (16384) cylindrow, to sie
nie przejmuj - to normalne.... z tym, ze mozesz widziec tylko 8giga...

Pozdrawiam